Előző
[Sci-fi]
Total Recall - Emlékmás (1990/2012)
Merész újítás volt Ryan Murphyék részéről, hogy az idei évad mockumentary stílusú, de már a premier utáni és főleg a tegnapi epizódot követő reakciókból egyértelműen elnyerte a többség tetszését a My Roanoke Nightmare, sőt nagyon úgy tűnik, hogy sikerült az AHS-nek teljesen lecsupaszítania magát, és mindent elölről kezdenie, hogy egy, az eddigi évadokat messze meghazudtolóan rémisztő és jó szezont tudhasson magáénak.
Merész újítás volt Ryan Murphyék részéről, hogy az idei évad mockumentary stílusú, de már a premier utáni és főleg a tegnapi epizódot követő reakciókból egyértelműen elnyerte a többség tetszését a My Roanoke Nightmare, sőt nagyon úgy tűnik, hogy sikerült az AHS-nek teljesen lecsupaszítania magát és mindent előröl kezdenie, hogy egy, az eddigi évadokat messze meghazudtolóan rémisztő és jó szezont tudhasson magáénak.
Az előző részben megismertük főszereplőinket, Shelby-t (Sarah Paulson/LilyRabe) férjét, Mattet (Cuba Gooding Jr./André Holland), valamint annak nővérét, a szakadék szélén ténfergő, ex-rendőrt, Lee-t (Angela Bassett/Adina Porter).
Miután Shelby szemtanúja volt, hogy egy csoport, telepes ruhába öltözött elmebeteg, meggyalázott, majd máglyán feláldozott egy embert ismét értesítették a rendőröket, akik már többedszerre jöttek ki az öreg farmházhoz, de ezúttal sem találtak nyomokat. A fiatal pár teljes mértékben meg van győződve róla, hogy az időközben eltűnt helyi redneck család akarja őket elijeszteni, akik elől elhappolták a birtokot. Lee, végre újra találkozhat lányával, akit Shelbyék házában szállásol el, de a kisgyerek is rögtön megérzi, hogy valami nincs rendjén a házzal, láthatatlan barátra tesz szert, aki viszont az egész család kiirtásával fenyegetőzik.
Természetesen felmerül a kérdés, hogy miért maradnak hőseink egy olyna birtokon, ahol már testi épségük is veszélyeztetve van, de persze Murphyék sem ostobák, meg is adják a választ, azaz belekényszerítik szereplőinket a helyzetbe; egyszerűen nem adja nekik vissza a bank a pénzt, így pedig elköltözni sem tudnak.
Ebben az epizódban a farmház múltjából is kapunk egy szeletet; Shelby és Matt rálel egy titkos csapóajtóra, melyen lemászva egy pincehelységet találnak, melyben valaki lakott, és ott hagyott egy videó kamerát is. Dr. Elias Cunningham (Denis O’Hare), a ház előző tulajdonosa, a 90-es évek végén élt ott, azért költözött le North-Californiába, hogy tanulmányozza a hírhedt Manson családot. Ő is szemtanúja volt a jelenségeknek, melyeknek Matték, viszont ő bizonyítékot is tudott rögzíteni, kamerájával. Kiderítette, hogy a 80-as években két nővér vette meg a házat, hogy öregek otthonát nyissanak, csakhogy nem azért, hogy időseken segítsenek, hanem saját perverz vágyaik kiélésére. Mindketten a „halál angyalai” voltak, pácienseiket brutális módon végezték ki, szórakozásból, mígnem ők is nyomtalanul eltűntek. Valami vagy valaki még náluk is nagyobb szörnyeteg megállította őket…
Miután Lee-től elvitte a lányát a férje, megfenyegetve, hogy eltiltatja tőle, a nő teljesen összezuhant, alkohol függősége is újra színre lépett és őrült ötlet jutott eszébe; elrabolja a kislányt és visszaviszi a farmházba, hogy legalább együtt legyenek. Nem sokáig élvezhette a társaságát, mert a kislány egyik pillanatról a másikra eltűnt a birtokon…
Nem tudom mi lelte Murphyéket, én minden évadjukat szeretem, de ezúttal még én is le vagyok döbbenve, mennyire visszatértek a gyökerekhez és nem csupán egy véres, horrorisztikus, hanem egy vérfagyasztóan rémisztő történetet találtak ki. Igaz, a Roanoke lett volna az első évad témája eredetileg, ennek fényében hat évük volt dolgozni ezen az ötleten, de még így is meglepő, mennyire jól kihasználják a farmház és az erdő, valamint a telepesek nyújtotta hátborzongató és nyomasztó atmoszférát. Érződik a Murder House hatása, vannak konkrétan megegyező, de sokkal sötétebb elemek, például az ápolónők jelenléte.
Nem olyan kiterjedt a szereplőgárda, mint eddig, és még mindig nem ismerhettük meg például Kathy Bates karakterét, Lady GaGát is csak egy pillanatra, Evan Peterst pedig még abszolút nem láthattuk, de ez így van jól. Izgalmas és jól kitalált a cselekmény, nem sűrítenek be szereplőket minden részbe, hagynak nekik időt, hagynak nekünk is időt, hogy megszeressük a főszereplőket (én például imádom Bassett és Paulson idei karakterét, Bates pedig még a Torturában sem volt ilyen eszelős félelmetes).
Alig várom a következő hetet, egy ennyire jó rész után, ha pedig a színvonal megmarad, akkor nem az Asylum, hanem a My Roanoke Nightmare lesz az etalon, az AHS történetében.Merész újítás volt Ryan Murphyék részéről, hogy az idei évad mockumentary stílusú, de már a premier utáni és főleg a tegnapi epizódot követő reakciókból egyértelműen elnyerte a többség tetszését a My Roanoke Nightmare, sőt nagyon úgy tűnik, hogy sikerült az AHS-nek teljesen lecsupaszítania magát és mindent előröl kezdenie, hogy egy, az eddigi évadokat messze meghazudtolóan rémisztő és jó szezont tudhasson magáénak.
Az előző részben megismertük főszereplőinket, Shelbyt (Sarah Paulson/LilyRabe), férjét, Mattet (Cuba Gooding Jr./André Holland), valamint annak nővérét, a szakadék szélén ténfergő exrendőrt, Lee-t (Angela Bassett/Adina Porter). Miután Shelby szemtanúja volt, hogy egy csoport, telepes ruhába öltözött elmebeteg, meggyalázott majd máglyán feláldozott egy embert, ismét értesítették a rendőröket, akik már többedszerre jöttek ki az öreg farmházhoz, de ezúttal sem találtak nyomokat. A fiatal pár teljes mértékben meg van győződve róla, hogy az időközben eltűnt helyi redneck család akarja őket elijeszteni, akik elől elhappolták a birtokot. Lee végre újra találkozhat lányával, akit Shelbyék házában szállásol el, de a kisgyerek is rögtön megérzi, hogy valami nincs rendjén a házzal, láthatatlan barátra tesz szert, aki viszont az egész család kiirtásával fenyegetőzik.
Természetesen felmerül a kérdés, hogy miért maradnak hőseink egy olyan birtokon, ahol már testi épségük is veszélyeztetve van, de persze Murphyék sem ostobák, meg is adják a választ, azaz belekényszerítik szereplőinket a helyzetbe; egyszerűen nem adja nekik vissza a bank a pénzt, így pedig elköltözni sem tudnak. Ebben az epizódban a farmház múltjából is kapunk egy szeletet: Shelby és Matt rálel egy titkos csapóajtóra, melyen lemászva egy pincehelységet találnak, melyben valaki lakott, és ott hagyott egy videókamerát is. Dr. Elias Cunningham (Denis O’Hare), a ház előző tulajdonosa a 90-es évek végén élt ott, azért költözött le Észak-Kaliforniába, hogy tanulmányozza a hírhedt Manson családot. Ő is szemtanúja volt a jelenségeknek, melyeknek Matték is, viszont ő bizonyítékot is tudott rögzíteni kamerájával. Kiderítette, hogy a 80-as években két nővér vette meg a házat, hogy öregek otthonát nyissanak, csakhogy nem azért, hogy időseken segítsenek, hanem saját perverz vágyaik kiélésére. Mindketten a „halál angyalai” voltak, pácienseiket brutális módon végezték ki, szórakozásból, mígnem ők is nyomtalanul eltűntek. Valami vagy valaki még náluk is nagyobb szörnyeteg megállította őket…
Nem tudom, mi lelte Murphyéket, én minden évadjukat szeretem, de ezúttal még én is le vagyok döbbenve, mennyire visszatértek a gyökerekhez, és nem csupán egy véres, horrorisztikus, hanem egy vérfagyasztóan rémisztő történetet találtak ki. Igaz, a Roanoke lett volna az első évad témája eredetileg, ennek fényében hat évük volt dolgozni ezen az ötleten, de még így is meglepő, mennyire jól kihasználják a farmház és az erdő, valamint a telepesek nyújtotta hátborzongató és nyomasztó atmoszférát. Érződik a Murder House hatása, vannak konkrétan megegyező, de sokkal sötétebb elemek, például az ápolónők jelenléte.
Nem olyan kiterjedt a szereplőgárda, mint eddig, és még mindig nem ismerhettük meg például Kathy Bates karakterét, Lady Gagát is csak egy pillanatra, Evan Peterst pedig még abszolút nem láthattuk, de ez így van jól. Izgalmas és jól kitalált a cselekmény, nem sűrítenek be szereplőket minden részbe, hagynak nekik időt, hagynak nekünk is időt, hogy megszeressük a főszereplőket (én például imádom Bassett és Paulson idei karakterét, Bates pedig még a Tortúrában sem volt ilyen eszelős félelmetes). Alig várom a következő hetet egy ennyire jó rész után, ha pedig a színvonal megmarad, akkor nem az Asylum, hanem a My Roanoke Nightmare lesz az etalon az AHS történetében.
A jövő heti epizód előzetesét alább nézhetitek meg: