Úgy érzem, nem lenne elég csak a szemeimet kimosni, le is kellene fürdenem szenteltvízben az American Horror Story részeinek megtekintése után. Nincs az a hidegvíz- és sómennyiség, ami kimosná az évadban felhasznált vérmennyiséget a fehér lepedőkből.
Úgy érzem, nem lenne elég csak a szemeimet kimosni, le is kellene fürdenem szenteltvízben az American Horror Story részeinek megtekintése után. Nincs az a hideg víz és só mennyiség, ami kimosná az évadban felhasznált vérmennyiséget a fehér lepedőkből.
Visszatértünk a Cortez Hotelbe, és lassanként belemerülünk a szállóhely, és annak, törzsvendégeinek majdnem 100 évet átölelő, szerteágazó történetébe. Mivel új tulajdonosra tett szert a hotel, a divattervező Will Drake (Chayenne Jackson) személyében újra a divat elit központi helyszínévé válhat. Drake új életet akar lehelni a Cortezbe, kihasználva annak megkapóságát, a los angelesi divatvilág forrásává akarja varázsolni. A Grófnő nem a pénz hiánya miatt adta át a tulajdonjogokat, csupán csak szórakozásra vágyik, felpezsdíti Donovannel (Matt Bromer) való vadászatait azzal, hogy friss hús érkezik a hotelbe. A fényűző divatbemutatón szemet szúr a vámpírnak egy erőteljesen pszichopata személyiségjegyekkel rendelkező fiatal modell, Tristan Duffy (Finn Wittrock) és kétség sem férhet hozzá, hogy új halhatatlan szeretőre tett szert.
John Lowe (Wes Bentley) tovább nyomoz a kiszámíthatatlan Tízparancsolat Gyilkos után, a nyomok pedig valahogy mindig vissza-visszatérnek a Cortezbe. Nemcsak a brutális sorozatgyilkost kell kézre kerítenie, hallucinációiban elveszett fia, Holden is feltűnik, a hotel egész családját veszélyezteti. Iris (Kathy Bates) napjai nagy részét az új vendégek fogadásával, illetve a Grófnő és gyermekeinek etetése foglalja le, neki köszönhetően pedig megismerjük a Cortez eredetét. Az 1930-as években James Patrick March olajmágnás óriási vagyonát egy hotel építésébe fektette, de célja nem csak a vendégek elszállásolása és a pénzszerzés volt, hanem egy alibi és egy kényelmes helyszín biztosítása kedvenc hobbija számára; a gyilkolásra. A Cortezbe titkos csapóajtókat, járatokat, rejtett szobákat és ajtókat, létrákat és kínzó kamrákat építetett, hogy áldozatait brutális kegyetlenséggel végezhesse ki. Ebben segítségére volt rejtélyes felesége, és a kellően elmebeteg mosónő, Miss Evers-t (Mare Winningham) is.
Elképesztően összetettnek tűnik két rész alapján az évad és nagyon remélem, hogy ez a továbbiakban is így marad, mert már pár perccel az előző rész befejeztét követően alig várom, hogy láthassam a következőt. Az viszont most már bizton állítható, hogy eddig ez a legbetegebb, legkegyetlenebb, legsötétebb és leghorrorisztikusabb évad mind közül. A karakterek egytől egyig izgalmasak, a színészek pedig remekelnek. Sarah Paulson és Evan Peters eszelős hátborzongatóak negatív karaktereikkel, még soha nem állt jól egyiküknek sem ennyire egy szerep. Lady GaGa, mint a fiatal Catherine Deneuve, mintha az Éhségből lépett volna elő, halhatatlan karakterével. Az atmoszféra kellően hátborzongató, melyet csak fokoz a gyönyörű, filmszerű vágás és kamerázási mód, illetve a tökéletesen eltalált háttérzenék. A második rész is zseniálisan sikerült szerintem.
Természetesen most sem volt hiányunk utalásokban, melyek főként Stanley Kubrick mesterművére, a Ragyogásra vonatkoztak, illetve a hotel vámpírjairól is megtudtunk egy s mást, de mindezt már spoiler-gomb alatt olvashatjátok.
A Grófnő 1904-ben született, így sajnos el kell vetnem a teóriámat, hogy ő a több száz éve élő Báthory Erzsébet, de a történelmi személy egyértelműen megihlette a karaktert. Bár Elizabeth, Donoval, Tristan és az összerabolt gyerekek vámpírok, nincs foguk, a karmukkal vágnak, a nap nem öli meg őket, de legyengíti a szervezetüket, a halott vér pedig ugyanúgy megsemmisíti őket, ahogy az Interjú a vámpírral főszereplőit. Nagyon úgy tűnik, hogy a Grófnő volt a felesége Mr. March-nak is, hisz több, mint egy évszázad alatt szerves része volt a los angelesi élet szubkultúrájának. Az aktuális rész a Ragyogásra, az Éhségre, illetve GaGa Fame Monster című albumára utalt több képsorral is.Úgy érzem, nem lenne elég csak a szemeimet kimosni, le is kellene fürdenem szenteltvízben az American Horror Story részeinek megtekintése után. Nincs az a hideg víz és só mennyiség, ami kimosná az évadban felhasznált vérmennyiséget a fehér lepedőkből.
Visszatértünk a Cortez Hotelbe, és lassanként belemerülünk a szállóhely és törzsvendégeinek majdnem 100 évet átölelő, szerteágazó történetébe. Mivel új tulajdonosra tett szert a hotel, a divattervező Will Drake (Chayenne Jackson) személyében újra a divatelit központi helyszínévé válhat. Drake új életet akar lehelni a Cortezbe, kihasználva annak megkapóságát, a Los Angeles-i divatvilág forrásává akarja varázsolni. A Grófnő nem a pénz hiánya miatt adta át a tulajdonjogokat, csupán csak szórakozásra vágyik, felpezsdíti Donovannel (Matt Bromer) való vadászatait azzal, hogy friss hús érkezik a hotelbe. A fényűző divatbemutatón szemet szúr a vámpírnak egy erőteljesen pszichopata személyiségjegyekkel rendelkező fiatal modell, Tristan Duffy (Finn Wittrock), és kétség sem férhet hozzá, hogy új halhatatlan szeretőre tett szert.
John Lowe (Wes Bentley) tovább nyomoz a kiszámíthatatlan Tízparancsolat Gyilkos után, a nyomok pedig valahogy mindig vissza-visszatérnek a Cortezbe. Nemcsak a brutális sorozatgyilkost kell kézre kerítenie, hallucinációiban elveszett fia, Holden is feltűnik, a hotel egész családját veszélyezteti. Iris (Kathy Bates) napjai nagy részét az új vendégek fogadása, illetve a Grófnő és gyermekeinek etetése foglalja le, neki köszönhetően pedig megismerjük a Cortez eredetét. Az 1930-as években James Patrick March olajmágnás óriási vagyonát egy hotel építésébe fektette, de célja nem csak a vendégek elszállásolása és a pénzszerzés volt, hanem egy alibi és egy kényelmes helyszín biztosítása kedvenc hobbija számára: a gyilkolásra. A Cortezbe titkos csapóajtókat, járatokat, rejtett szobákat és ajtókat, létrákat és kínzókamrákat építtetett, hogy áldozatait brutális kegyetlenséggel végezhesse ki. Ebben segítségére volt rejtélyes felesége és a kellően elmebeteg mosónő, Miss Evers (Mare Winningham) is.
Elképesztően összetettnek tűnik két rész alapján az évad, és nagyon remélem, hogy ez a továbbiakban is így marad, mert már pár perccel az előző rész befejeztét követően alig várom, hogy láthassam a következőt. Az viszont most már bizton állítható, hogy eddig ez a legbetegebb, legkegyetlenebb, legsötétebb és leghorrorisztikusabb évad mind közül. A karakterek egytől egyig izgalmasak, a színészek pedig remekelnek. Sarah Paulson és Evan Peters eszelős hátborzongatóak negatív karaktereikkel, még soha nem állt jól egyiküknek sem ennyire egy szerep. Lady GaGa mint a fiatal Catherine Deneuve mintha az Éhségből lépett volna elő halhatatlan karakterével. Az atmoszféra kellően hátborzongató, melyet csak fokoz a gyönyörű, filmszerű vágás és kamerázási mód, illetve a tökéletesen eltalált háttérzenék. A második rész is zseniálisan sikerült szerintem.
Természetesen most sem volt hiányunk utalásokban, melyek főként Stanley Kubrick mesterművére, a Ragyogásra vonatkoztak, illetve a hotel vámpírjairól is megtudtunk egy s mást, de mindezt már spoilergomb alatt olvashatjátok.
{spoiler}
A Grófnő 1904-ben született, így sajnos el kell vetnem a teóriámat, hogy ő a több száz éve élő Báthory Erzsébet, de a történelmi személy egyértelműen megihlette a karaktert. Bár Elizabeth, Donovan, Tristan és az összerabolt gyerekek vámpírok, nincs foguk, a karmukkal vágnak, a nap nem öli meg őket, de legyengíti a szervezetüket, a halott vér pedig ugyanúgy megsemmisíti őket, ahogy az Interjú a vámpírral főszereplőit. Nagyon úgy tűnik, hogy a Grófnő volt a felesége Mr. Marchnak is, hisz több mint egy évszázad alatt szerves része volt a Los Angeles-i élet szubkultúrájának. Az aktuális rész a Ragyogásra, az Éhségre, illetve a Studio 54-re utalt több képsorral is.
A harmadik epizód, azaz az "Anyuci" előzetese már felkerült a YouTube-ra is:
Valamint friss forgatási képeknek köszönhetően kiderül, hogyan kerül majd be a képbe a Murder House az első évadból. Mivel a Grófnő egy évszázada él, valamelyik évtizedben teherbe esett, és felkereste az első évad szadista, őrült, angyalcsináló orvosát, Dr. Montgomeryt, hogy segítsen rajta. Az orvos ölte meg Fekete Dáliát is az első évad szerint.
{/spoiler}