Elérkeztünk az évadfelező epizódhoz, melyet rendkívül vártam, már az első rész óta, amiben Iris (Kathy Bates) megemlítette, hogy a 33-as szoba szörnyét is etetnie kell. Végre lehullt a lepel a rejtélyes alakról, visszatértünk az első szezon helyszínére, a Gyilkos Házba, az évad pedig személyes kedvencemmé vált.
Elérkeztünk az évadfelező epizódjához, melyet rendkívül vártam, már az első rész óta, amiben Iris (Kathy Bates) megemlítette, hogy a 33-as szoba szörnyét is etetnie kell. Végre lehullt a lepel a rejtélyes alakról, visszatértünk az első évad helyszínére, a Gyilkos Házba, az évad pedig személyes kedvencemmé vált.
Szokás szerint megdöbbentő jelenettel kezd az évad, ezúttal egy visszaemlékezéssel, csakhogy ez nem egy egyszerű flashback, hanem ennek köszönhetően összekötődik a Hotel és a Murder House évada. Azt már a Freak show óta tudjuk, hogy minden szezon egymás spin-off sorozata, de mégis megtud még mindig lepni a készítők kreativitása, hogy még véletlenül sem a kiszámítható utat választják.
A Grófnő (Lady GaGa), átváltozását követően nem sokkal teherbe esett, csakhogy házasságon kívül, s, mivel az 1920-as években még megbocsájthatatlan bűnnek tűnt ez, nem volt más választása; fel kellett keresnie Doktor Montgomery-t. A neves orvos építette feleségének, Nora Montgomery-nek (Lily Rabe – aki, bár csak képen, ismét feltűnik előző évados karakterével), s miután fiúkat meggyilkolták, őrületében nem kívánt terhesség megszakításokkal kezdett foglalkozni. A Grófnő is ezért kereste fel az „angyalcsinálót”, csak arra senki nem számított, hogy egy vámpír miféle lényt hordhat ki a szíve alatt.
Az évtizedek alatt összegyűjtött szeretők és segítők viszont lassan végleg megelégelik a vámpír királynő szeszélyeit, és azt, hogy csupán csak játékszernek vagy kelléknek vannak használva. Így talál egymásra Liz (Denis O’Hare) és Tristan (Finn Wittrock) is, ahogy Donovan (Matt Bromer) és Ramona (Angella Bassett) is. Annak ellenére, hogy a szerelem maga is függőség, és az ember sokmindet megtesz szerelméért, a Grófnő egy dolgot nem tud csak megbocsájtani; a hűtlenséget.
A 6. részben több dolog is meglepett. Az egyik, hogy Lady GaGa milyen változásokon megy át részről-részre, ezt pedig elfogultság nélkül mondom, mert, míg az első epizódokban kvázi egyik saját alteregóját alakította, mostanra dialógusai sokkal összetettebbek lettek, és karakterét egyre jobban sikerül árnyalnia. Mindez igaz a hotel összes szereplőjére, kezdve John Lowe-tól, aki már menthetetlenül beleesett az őrület sötét alagútjába, feleségén Alex-en át, aki a Cortez ügyeletes óvónőjévé avanzsált, a folyosókon lézengő lelkekig. És még a Tízparancsolat Gyilkos is újra lecsapott.
Még a premier előtt megtudtuk, hogy konkrét események ihlették az idei szezont, többek között Elisa Lam rejtélyes halála, melyet most az aktuális epizód dolgozott fel, bár kissé megváltoztatva, de felismerhetően. Ennek köszönhetően még jobb képet kapunk a Cortez működéséről. Mintegy sziszifuszi átok, úgy működik a hotel, főként a benne elveszett lelkeknek, akik az örökkévalóságig róják köreiket a folyosókon, amit csak egy cél megtalálásával lehet elviselni. Ez a cél lehet a szexuális kihasználás, vagy a sorozatgyilkosság, az igaz szerelem megtalálása, ami nemtől független, vagy az elme teljes megtörése.
A Hotel rengeteg szálat foglal magába, de nagyon jól fejtik le részről-részre ezeket a mellékszálakat, hogy újra összefonódjanak. Itt nincsenek igazi főszereplők, hacsak nem maga a Cortez Hotel. Nemcsak cselekményében összetett az évad, hanem utalások sorában is. Mivel a héten berendelték a 6. évadot, elgondolkodhatunk annak témáján, viszont ehhez úgy tűnik semmiféle fogódzkodót nem kapunk. Utalnak itt Charlotte Bronte-ra, Hasfelmetsző Jack-re, Rosemary gyermekére, kalózokra, tündérekre, az antik irodalomra, egyszóval tényleg elképesztően sok mindenre, s majdcsak talán akkor kezdhetünk el spekulálni, mikor megtudjuk, mely jelenet utal a következő évadra.Elérkeztünk az évadfelező epizódjához, melyet rendkívül vártam, már az első rész óta, amiben Iris (Kathy Bates) megemlítette, hogy a 33-as szoba szörnyét is etetnie kell. Végre lehullt a lepel a rejtélyes alakról, visszatértünk az első évad helyszínére, a Gyilkos Házba, az évad pedig személyes kedvencemmé vált.
Szokás szerint megdöbbentő jelenettel kezd a rész, ezúttal egy visszaemlékezéssel, csakhogy ez nem egy egyszerű flashback, hanem ennek köszönhetően összekötődik a Hotel és a Murder House évada. Azt már a Freak Show óta tudjuk, hogy minden szezon egymás spin-off sorozata, de mégis meg tud még mindig lepni a készítők kreativitása, hogy még véletlenül sem a kiszámítható utat választják.
A Grófnő (Lady Gaga) átváltozását követően nem sokkal teherbe esett, csakhogy házasságon kívül, s mivel az 1920-as években még megbocsájthatatlan bűnnek tűnt ez, nem volt más választása: fel kellett keresnie Doktor Montgomeryt. A neves orvos építette feleségének, Nora Montgomerynek (Lily Rabe – aki bár csak képen, de ismét feltűnik előző évados karakterével), s miután fiukat meggyilkolták, őrületében nem kívánt terhességek megszakításával kezdett foglalkozni. A Grófnő is ezért kereste fel az „angyalcsinálót”, csak arra senki nem számított, hogy egy vámpír miféle lényt hordhat ki a szíve alatt.
Az évtizedek alatt összegyűjtött szeretők és segítők viszont lassan végleg megelégelik a vámpírkirálynő szeszélyeit, és azt, hogy csupán csak játékszernek vagy kelléknek vannak használva. Így talál egymásra Liz (Denis O’Hare) és Tristan (Finn Wittrock) is, ahogy Donovan (Matt Bomer) és Ramona (Angella Bassett) is. Annak ellenére, hogy a szerelem maga is függőség, és az ember sok mindent megtesz szerelméért, a Grófnő egy dolgot nem tud csak megbocsájtani: a hűtlenséget.
A 6. részben több dolog is meglepett. Az egyik, hogy Lady Gaga milyen változásokon megy át részről-részre, ezt pedig elfogultság nélkül mondom, mert míg az első epizódokban kvázi egyik saját alteregóját alakította, mostanra dialógusai sokkal összetettebbek lettek, és karakterét egyre jobban sikerül árnyalnia. Mindez igaz a hotel összes szereplőjére, kezdve John Lowe-tól, aki már menthetetlenül beleesett az őrület sötét alagútjába, feleségén, Alexen át, aki a Cortez ügyeletes óvónőjévé avanzsált, a folyosókon lézengő lelkekig. És még a Tízparancsolat Gyilkos is újra lecsapott.
Még a premier előtt megtudtuk, hogy konkrét események ihlették az idei szezont, többek között Elisa Lam rejtélyes halála, melyet most az aktuális epizód dolgozott fel, bár kissé megváltoztatva, de felismerhetően. Ennek köszönhetően még jobb képet kapunk a Cortez működéséről. Mint egy sziszifuszi átok, úgy működik a hotel, főként a benne elveszett lelkeknek, akik az örökkévalóságig róják köreiket a folyosókon, amit csak egy cél megtalálásával lehet elviselni. Ez a cél lehet a szexuális kihasználás vagy a sorozatgyilkosság, az igaz szerelem megtalálása, ami nemtől független, vagy az elme teljes megtörése. A Hotel rengeteg szálat foglal magába, de nagyon jól fejtik le részről-részre ezeket a mellékszálakat, hogy újra összefonódjanak. Itt nincsenek igazi főszereplők, hacsak nem maga a Cortez Hotel. Nemcsak cselekményében összetett az évad, hanem utalások sorában is. Mivel a héten berendelték a 6. évadot, elgondolkodhatunk annak témáján, viszont ehhez úgy tűnik, semmiféle fogódzkodót nem kapunk. Utalnak itt Charlotte Bronte-ra, Hasfelmetsző Jackre, Rosemary gyermekére, kalózokra, tündérekre, az antik irodalomra, egyszóval tényleg elképesztően sok mindenre, s majdcsak talán akkor kezdhetünk el spekulálni, mikor megtudjuk, mely jelenet utal a következő évadra.
A következő részben a hotel renoválásának munkálatai felfedik az épület legnagyobb titkát, valamint a Grófnő is tudomást szerez első szerelmének végzetéről.
{spoiler}
És egy kis érdekesség: ugye sohasem tudtuk meg Constance Langdon (Jessica Lange a Murder House-ban) negyedik gyermekének a kilétét. Az interneten keresgélve belefutottam pár képbe, melyen Tate szerepel a pilot epizódból, de a jelenetet kivágták. A mögötte álló albinó férfi pedig a bátyja lehetett.
{/spoiler}