Imádom az „idegen a családban”-jellegű filmeket és a bosszúthrillereket, főként a műfaj aranykorából, a 90-es évekből származó alkotásokat, illetve a spanyolok mesterműveit. Ennek fényében izgatottan vártam a 2015-ös Az ajándékot (The Gift), ami IMDb-n 7.5 pontos, Rotten Tomatoeson pedig 93%-on áll, így egy pörgős, csavaros, kegyetlen thrillert vártam. Nem is tudom, mikor csalódtam ekkorát utoljára.
Imádom az „idegen a családban” és a bosszú thrillereket, főként a műfaj aranykorából, a 90-es évekből származó alkotásokat, illetve a spanyolok mesterműveit. Ennek fényében izgatottan vártam a 2015-ös Az ajándékot (The Gift), ami IMDb-n 7,5 pontos, Rotten Tomatoes-en pedig 93%-on áll, így egy pörgős, csavaros, kegyetlen thrillert vártam. Nem is tudom mikor csalódtam ekkorát utoljára.
Simon (Jason Bateman) és felesége, Robyn (Rebecca Hall) új városba költöznek, mert a férfi egyre feljebb jut a ranglétrán, és gyereket is szeretnének lassan. A szomszédok kedvesek, a környék gyönyörű, egy bevásárlásuk során pedig összefutnak Simon egyik régi iskolatársával, Gordoval (Joel Edgerton). Bár Simon nem emlékszik Gordóra, meginvitálja magukhoz régi társát.
A vacsora jól sikerül, bár Gordo kicsit furcsa férfi, visszahúzódó, a társaságfeszengő tagja, és van benne valami nyugtalanító rámenősség. A pár nem akarja megismételni a találkozót, Gordo ennek ellenére folyamatosan, hívatlanul feltűnik a házuknál, ajándékokkal halmozva el őket, a barátságot kissé egyoldalúan érezve. Minél inkább rámenősebb a férfi, annál inkább fognak gyanút Robynék, hogy itt bizony valami nincs rendben, mit akarhat ez a titokzatos volt iskolatárs?
A történettel nem lenne semmi, tipikus thriller téma. Viszont én nem tudom hogyan sikerült elrontani, de konkrétan egy percét nem élveztem, pedig én aztán bele tudom élni magam ebbe a műfajba. A színészek suták, nincs olyan indok, vagy zaklatás, ami miatt így kellene reagálniuk az eseményekre, a párbeszédek pedig értelmetlenek. Egyáltalán nem fezsült és izgalmas a cselekmény, mert konkrétan nem kapjuk meg a zaklatás folyamatát, szinte semmi nem történik, amikre csak és kizárólag a szélsőséges reakciókat kapjuk. Csavar sincs a filmben, legalábbis amit annak szántak az logikátlan, nevetséges és teljes mértékben kiszámítható. Az utolsó fél órában is próbáltam arra gondolni, hogy, na, majd most beindul és majd a film végig izgalom és tetőpont kárpótol a végigszenvedett óráért, de hoppon maradtam. Nem terveztem így lepontozni, de biztosan állíthatom, hogy én többet nem nézem meg ezt a filmet, kismilliószor jobbak készültek már a témában.Imádom az „idegen a családban” és a bosszú thrillereket, főként a műfaj aranykorából, a 90-es évekből származó alkotásokat, illetve a spanyolok mesterműveit. Ennek fényében izgatottan vártam a 2015-ös Az ajándékot (The Gift), ami IMDb-n 7,5 pontos, Rotten Tomatoes-en pedig 93%-on áll, így egy pörgős, csavaros, kegyetlen thrillert vártam. Nem is tudom mikor csalódtam ekkorát utoljára.
Simon (Jason Bateman) és felesége, Robyn (Rebecca Hall) új városba költöznek, mert a férfi egyre feljebb jut a ranglétrán, és gyereket is szeretnének lassan. A szomszédok kedvesek, a környék gyönyörű, egy bevásárlásuk során pedig összefutnak Simon egyik régi iskolatársával, Gordóval (Joel Edgerton). Bár Simon nem emlékszik Gordóra, meginvitálja magukhoz régi társát.
A vacsora jól sikerül, bár Gordo kicsit furcsa férfi, visszahúzódó, a társaság feszengő tagja, és van benne valami nyugtalanító rámenősség. A pár nem akarja megismételni a találkozót, Gordo ennek ellenére folyamatosan, hívatlanul feltűnik a házuknál, ajándékokkal halmozva el őket, a barátságot kissé egyoldalúan érezve. Minél inkább rámenősebb a férfi, annál inkább fognak gyanút Robynék, hogy itt bizony valami nincs rendben - mit akarhat ez a titokzatos volt iskolatárs?
A történettel nem lenne semmi, tipikus thrilleres téma. Viszont én nem tudom, hogyan sikerült elrontani, de konkrétan egy percét nem élveztem, pedig én aztán bele tudom élni magam ebbe a műfajba. A színészek suták, nincs olyan indok vagy zaklatás, ami miatt így kellene reagálniuk az eseményekre, a párbeszédek pedig értelmetlenek. Egyáltalán nem feszült és izgalmas a cselekmény, mert konkrétan nem kapjuk meg a zaklatás folyamatát, szinte semmi nem történik, csak és kizárólag a (semmire adott) szélsőséges reakciókat kapjuk. Csavar sincs a filmben, legalábbis amit annak szántak, az logikátlan, nevetséges és teljes mértékben kiszámítható. Az utolsó fél órában is próbáltam arra gondolni, hogy, na, majd most beindul, és majd a film végi izgalom és tetőpont kárpótol a végigszenvedett óráért, de hoppon maradtam. Nem terveztem így lepontozni, de biztosan állíthatom, hogy én többet nem nézem meg ezt a filmet, kismilliószor jobbak készültek már a témában.
Szerintem: 4/10