Ázsiában szeretik a hosszú, fekete hajú szellemkislányos történeteket. Nem kell messze menni, gondoljunk csak az Átokra, vagy a Körre, a műfaj talán meghatározóbb darabjaira. Vannak azonban kevésbé ismert alkotások is, mint például a The Cat című dél-koreai horror.
A főszereplő ezúttal egy fiatal nő, So-yeon, aki egy gyermekkori trauma miatt klausztrofóbiában szenved. So-yeon egy állatkereskedésben dolgozik, ahova egy nap betéved egy fehér macska, a nyakörve szerint Bidanyi. Hősnőnk nagy állatbarát, az új jövevényt is azonnal megszereti, az egyetlen gond azonban az, hogy a cica gazdáját másnap holtan találják. So-yeon magához fogadja az árván maradt macskát, és élete innen gyökeresen megváltozik: egy szellemkislány jelenik meg előtte időről-időre, ráadásul egyre több ember hal meg gyanús körülmények között. A szálak mindegyre macskákhoz vezetnek, így a nyomozó és So-yeon kutakodni kezd, hogy felfedjenek egy rég szunnyadó tragédiát, mely a választ rejtheti a halálesetekre.
Kezdeném ott, hogy sok újat nem tud felmutatni a The Cat azoknak, akik láttak már legalább egy-két ázsiai kísértetes filmet. A szokásos – és valljuk be, jól bevált – sablonokat itt is előszeretettel használják, a vért általában nélkülözik, a félelemkeltésre fektetik a hangsúlyt. Az innováció hiánya azonban megbocsájtható, hisz hiába nem mertek kockáztatni, a biztonsági játék egy kiszámítható, ámde kellemes másfél órát ígér. Bevallom, számomra volt pár pillanat, mikor kissé egysíkúvá vált a film, de valójában azok is szükséges részek, hisz a szereplők nyomozását követhetjük ezekben a jelenetekben végig.
Mind technikailag, mind történetileg egy korrekt, ám már ezerszer elkészített filmet alkottak a The Cat képében, az ázsiai filmek rajongóinak azonban kötelező darab, hisz ismeretlensége ellenére is a jobban sikerült mozik közé tartozik.
Értékelés: 7/10