Az ázsiai horrorok kísértetei legtöbbször az igazság, a bosszú, a fájdalom manifesztációi, és saját nyugodalmukat keresik. Rengeteg szellemes film érkezik a kontinensről, ennek következtében már nem igazán tudnak lenyűgözni, kivéve, hogyha valami újat mutatnak, a megközelítés vagy a látványvilág különleges, mint például a Sírfeliratban vagy a Rigor mortisban. A 2006-os Megtorlás (Sakebi/Retribution) viszont nem tartozik ezen alkotások közé, sajnos kihasználatlan ziccer marad, a kreatív kivitelezés ellenére.
Noboru nyomozó egy gyilkosságsorozatot próbál felderíteni; a tettes sós vízbe fojtja áldozatait. Egy ismeretlen fiatal nő és egy kamasz fiú halt meg, a módszer tökéletesen megegyezik, viszont mégsem áll össze a kép számára. A gyanúsított nem hozható összefüggésbe mindkét esettel, Noboru pedig egyre inkább elbizonytalanodik, hogy jó úton halad-e. Mikor egy rejtélyes, piros ruhás, női alak kezdi kísérteni, saját elméjében is kételkedni kezd…
Kiyoshi Kurosawa, a japán rendező otthonosan mozog a szellemvilágban, hisz ő készítette a Mezsgyét és a Gyógymódot is, a Megtorlásból viszont hiányzik az a különlegesség, mint az előzőleg említett alkotásokban, melyeket akár többször is meglehet nézni. 2006-ban már nem újdonság egy kísértethistória, hisz az Átok és A kör már Amerikában is teret hódított, az emlékezetességhez pedig kevés egy fekete hajú árny. A kivitelezés egyébként egészen hátborzongató, a kis költségvetés kreativitást eredményez, ami meg is látszódik. A forgatókönyvvel vannak gondok, mert próbál több szálat is bedobni, amikbe nem kapaszkodik bele, és nem vezeti végig a másfél órás cselekményt. Nem tudtam eldönteni, hogy akkor most egy krimit látok, vagy egy sorozatgyilkos-portrét, vagy egy pszichológiai thrillert, az elmegyógyintézetes vonal belebegtetése pedig több mint felesleges volt.
A pár borzongató jelenet ellenére többségében unalmas a cselekmény, nem tudtam izgulni és várni a végkifejletet. Természetesen van benne csavar is, ami működhetett volna, ha rendesen elő van készítve, de összességében egy középszerű, feledhető film készült.
Szerintem: 5/10