Egy nő és barátnője a nappaliban beszélgetnek, amikor meghallják, hogy egy autó érkezik a ház elé. Gondolják, csak egy eltévedt sofőr, ezért a segítőkész barátnő kimegy, ám a kocsiból kiszálló férfi azonnal agyonlövi. A ház tulajdonosának sikerül bezárnia az ajtót, ám a támadók berobbantják azt, majd a biztonsági kamerák lencséit is lefújják fekete spray-vel. Nem tudják azonban, hogy csak félmunkát végeztek, jó pár rejtett kamera ugyanis továbbra is figyeli minden lépésüket, így a biztonsági rendszer felügyelője telefonon keresztül tudja segíteni a nő és kisfia menekülését. Csak benne bízhatnak, mert a ház egy félszigeten áll, és a támadók előzetesen megrongálták az odavezető felnyitható híd vezérlőrendszerét, így egyelőre rendőri segítség sem érkezhet. A mentőakció azonban nem megy simán...
Korábban a home invasion tematika keretében írt Lewis a Pánikszoba című filmről, ami valamelyest hasonló témából közelítette meg a betörést, illetve a támadók elől való menekülést. Ott azonban nem volt meg az, hogy egyszerre lehessen figyelni a kamerát, és az alapján tájékozódva megúszni a dolgot, így kíváncsian vártam, hogy az ötlet "felturbózott" alkalmazása milyen izgalmakkal kecsegtet. Az első percben gyakorlatilag nem is hittem a szememnek, mert semmi üresjárat vagy felvezetés, rögtön belevágtak a közepébe. Aztán mégiscsak jött egy "6 órával ezelőtt" felirat, de szerencsére nem tartott túlságosan sokáig, hogy tényleg beinduljon a cselekmény.
Ez utóbbi alatt azt értem, hogy eljutottunk az első percben látott szituációig, ugyanis beindulás helyett csak kerreg a motor, és ez sajnos így is marad szinte mindvégig. Pedig minden úgymond kötelező elem megvan, de a végeredmény sterilebb, mint dr. Gregory House fehér köpenye. Gonosz vagy elmebeteg betörők helyett csupán technikailag vérprofi behatolókat kapunk, akiknek jó nagy fegyvereik vannak, de félni egy pillanatig sem lehet tőlük, és a pökhendi stílusuk sem segíti a "szimpatizálást". Ugyanígy nem fog gyorsabban verni a szívünk a nagy téttel bíró bújócskázás közben sem - az egész lényegét jelentő kamerás útbaigazításból is kevesebb van annál, mint amire számítottam. Nem tudunk együttérezni az anyuka és kisfia kiszolgáltatottságával sem. Sőt még a házat illetően is inkább az a hangsúlyos, hogy ez egy luxuskéró, nem az, hogy egy "labirintus", ahol összekerültek az egerek meg a macskák. Ezek után az egyetlen dolog, ami még érdekelt a filmben, hogy pontosan miért is jöttek a rablók (aki értette a film közepén a "spoilert", veregesse meg a vállát).
Vannak momentumai, de tényleg csak momentumai. A nagyja sajnos unalmas, semmilyen. Felejtsük is el.
4/10