Előző
[Regény]
Jack Ketchum: The Girl Next Door - A szomszéd lány (1989)
Szeretnénk megköszönni a Horrorlegendák – Az Élő Társasjáték megálmodóinak, hogy ismét meghívták szerkesztőségünket legújabb szabadulós szobájukba, mely a Drakula & Frankenstein nevet viseli. A tavalyi Hasfelmetsző Jack - Az utolsó vágás után ez a szoba Bram Stoker és Mary Shelley klasszikus rémeit ereszti össze, megteremtve egy apró szörnyuniverzumot, melynek tagjai tökéletesen passzolnak egymáshoz.
Szeretnénk megköszönni a Horrorlegendák – Az élő társasjáték megálmodóinak, hogy ismét meghívták szerkesztőségünket legújabb szabadulós szobájukba, mely a Drakula & Frankenstein nevet viseli. A tavalyi Hasfelmetsző Jack – az utolsó vágás után ez a szoba Bram Stoker és Mary Shelley klasszikus rémeit ereszti össze, megteremtve egy apró szörnyuniverzumot, mely tökéletesen passzol egymáshoz.
17 évvel a gonosz vámpír, Drakula gróf utolsó terve után, mely szerint megpróbálta a világra uszítani élőhalottakból álló seregét, de a híres vámpírvadász Van Helsing és társai megakadályozták benne ismét fel kell venniük a harcot, immár Dr. Frankensteinnel.
1907-et írunk, Transylvániában az őrült doktor, aki már évek óta kutatja a halhatatlanság forrását, halottakat feltámasztva, megpróbálja Drakulát is visszahozni az élők közé, munkáját pedig teremtményeiből álló hadserege védi. Van Helsingnek és társainak minden tudásukat be kell vetniük, hogy szembe szálljanak a tudóssal és megakadályozzák, hogy feltámassza a legnagyobb vámpírt.
A 60 perces játékidő keretén belül mindenki felruházza magát Bram Stoker klasszikus karaktereinek egyikével, akinek különleges képességei vannak, melyekre a játék során óriási szükség lesz. Mindenekelőtt csapatunkat kettéválasztották, két cellába zárva és először ki kellett magunkat és egymást szabadítanunk, hogy logikai feladatokkal hozzáférhessünk Dr. Frankenstein pokoli gépezetéhez. Egy órán át részesei lehettünk az ismert történetek új köntösbe bújtatásának, korhű díszletek között. Olvassátok el egyéni beszámolóinkat, mely után nyilvánvalóvá válik ismét, hogy melyik Magyarország egyik legjobb szabadulós játéka.
Be kell vallanom, hogy korábban még soha nem voltam szabadulós szobában. Természetesen a játék alapvető mibenlétével tisztában voltam, és épp emiatt aggódtam is előzetesen egy kicsit, ugyanis soha nem voltam jó a logikai feladványok megoldásában. Elöljáróban elmondhatom, hogy még ha sokszor nehezen is, de végül megbirkóztunk a feladattal.
Már rögtön a legelején látható volt, hogy a Horrorlegendák legújabb szabadulós szobája, illetve az egész hely igényesen van kivitelezve; rövid, de célratörő videóban láthattuk a játék történetét, maga a szoba, a díszletek pedig igen hatásosra sikerültek. A játék alapkoncepciója nem hagyományos, ugyanis két horror-klasszikus, a Drakula és a Frankenstein történetek összeházasításából született; ez az egyedi elgondolás mindenképp dicséretet érdemel. Az atmoszféra is rendben volt, a változatos díszletek mellett erre rásegített a zene is, ami mindannyiunk tetszését elnyerte. A feladványok során fontos volt a csapatmunka, a játékosok egymásra utaltsága, nem egyszer fordult elő, hogy jó kommunikáció nélkül lehetetlen lett volna továbblépni. Természetesen, amikor kis csapatunk nagyon elakadt egy feladatnál, kívülről is kaptunk segítséget; talán túl sokszor is csöngött a telefon – persze nem a játék hibája, hogy egy-két számolnivaló és némelyik lakat majdnem kifogott rajtunk. :)
Bátran merem ajánlani mindenkinek a Horrorlegendákat, tartalmas szórakozást nyújt.
(K.T.)
Az igazat megvallva még soha életemben nem vettem részt szabadulós játékban, éppen ezért nem is nagyon tudtam, mire is számítsak. Reméltem, hogy nem fognak különböző lények előmászni sötét helyekről, hogy a frászt hozzák rám, viszont annak sem örültem volna, hogyha egy szimpla feladatsort kellene csupán megoldani. Nos, egyik verzió sem nyert, helyette kaptam egy baromi izgalmas és vidám, de olykor igencsak félelmetes egy órát, amit nagyon élveztem. Annak ellenére is, hogy voltak olyan feladatok, amikben számolni kellett, amit szívből utálok. Viszont ez legalább növelte a hidegrázási faktort. :) A díszlet nagyon tetszett, igazán korhű volt, egyből rá lehetett hangolódni a játékra, amit erősített a zene és a fények. Az egésznek nagyon sejtelmes hangulata volt, a játék első feladata pedig megadta azt a frusztráló bezártság érzést is, amitől még valóságosabb lett az egész. Külön jó pont, hogy az agyunk megtornásztatása mellett nagyon fontos elemet volt a játéknak, hogy együtt tudjunk dolgozni a csapatunkkal. Azt hiszem, ha nem is minden feladatban voltunk ott a toppon, a csapatszellem és a csapatmunka nálunk kiválóan működött, ettől pedig csak még jobb lett a játék. Szóval, minden nagyon a helyén volt: a játék menete, a hangulata, a csapatszellem erősítése és imádtam, hogy amikor már azt hittem vége van a játéknak, akkor kaptuk csak meg az igazán nehéz feladatokat. Lehet, hogy most jártam életemben először itt, de az tuti, hogy nem utoljára.
(eN.Dé.)
Fantasztikus élmény volt ellátogatni a Horrorlegendákhoz. Bevallom, én még nem voltam előtte szabadulós játékban, de mindig is érdekelt ez az egész, úgyhogy nagy hévvel vetettem bele magam a kalandba. Drakula feltámadását kellett megakadályoznunk, ami ügyes csapatmunkával (merthogy itt főleg az kell) sikerült is. Csak a kijutással volt gondunk, véleményem szerint az a rész egy icipicit nehézre sikerült, szóval van még mit csiszolni a játékon, de így is egy hatalmas élmény volt a különféle logikai feladatokkal átszőtt Élő társasjáték. Ha érdekel titeket, menjetek el rá, nyugi, semmi ijesztgetés, csak a színtiszta agymunkás szórakozás.
(Lewis)
Már másodjára nyílt alkalmam, hogy részt vegyek Az élő társasjátékban, és rendkívül izgatottan vártam, mivel még a Hasfelmetsző után az alkotók beszéltek terveikről, többek között a Drakula szobáról, és kíváncsi voltam, hogy sikerült-e megvalósítani az elképzelésüket, nagy öröm volt látni, hogy igen. Ezúttal egy kisfilm segített megalapozni a hangulatot és felvázolni a játékmenetet még a kezdés előtt, melyet kiegészítettek a játékmesterek és kiosztották a karakterlapokat. Már itt biztos voltam benne, hogy ismét lelkiismeretes, kreatív munkát végeztek, érződött a tisztelet, mint Stoker mind Shelley műve felé, mindezt úgy, hogy nem egy klasszikus vámpírtörténetet kaptunk, így a közhelyfaktor tökéletesen ki lett zárva. A díszlet ismét remekül sikerült, azonnal beszippantott az atmoszféra a gótikus kriptával, a cellákkal és a korhű kellékekkel. Minden részletre odafigyeltek ismét, a feladatok pedig ezúttal számomra kissé könnyebbek, ezért sokkal jobban élvezhetőek is voltak. Tavaly sajnos én voltam, aki nagyrészt hátráltattam az esélyeket értetlenségem miatt, ami most is néha előbukkant, a matematikai feladatoknál, de a józan paraszti észre épülő fejtörők igazán elnyerték a tetszésemet. Rendkívül szeretem mindkét horror ikont és magát a kort is, így nálam abszolút nyerő volt a koncepció. Izgalmas, élmény dús, szórakoztató, kissé hátborzongató egy órában volt részem, az összedolgozó csapatunknak hála sikerélménnyel is gazdagodhattunk.
(Levente)Szeretnénk megköszönni a Horrorlegendák – Az élő társasjáték megálmodóinak, hogy ismét meghívták szerkesztőségünket legújabb szabadulós szobájukba, mely a Drakula & Frankenstein nevet viseli. A tavalyi Hasfelmetsző Jack – az utolsó vágás után ez a szoba Bram Stoker és Mary Shelley klasszikus rémeit ereszti össze, megteremtve egy apró szörnyuniverzumot, mely tökéletesen passzol egymáshoz.
17 évvel a gonosz vámpír, Drakula gróf utolsó terve után, amikor megpróbálta a világra uszítani élőhalottakból álló seregét, de a híres vámpírvadász, Van Helsing és társai megakadályozták benne, ismét fel kell venniük a harcot, immár dr. Frankensteinnel.
1907-et írunk. Erdélyben az őrült doktor, aki már évek óta kutatja a halhatatlanság forrását, halottakat feltámasztva, megpróbálja Drakulát is visszahozni az élők közé, munkáját pedig teremtményeiből álló hadserege védi. Van Helsingnek és társainak minden tudásukat be kell vetniük, hogy szembeszálljanak a tudóssal, és megakadályozzák, hogy feltámassza a legnagyobb vámpírt.
A 60 perces játékidő keretén belül mindenki felruházza magát Bram Stoker klasszikus karaktereinek egyikével, akinek különleges képességei vannak, melyekre a játék során óriási szükség lesz. Mindenekelőtt csapatunkat kettéválasztották, két cellába zárva, és először ki kellett magunkat és egymást szabadítanunk, hogy logikai feladatokkal hozzáférhessünk dr. Frankenstein pokoli gépezetéhez. Egy órán át részesei lehettünk az ismert történetek új köntösbe bújtatásának, korhű díszletek között. Olvassátok el egyéni beszámolóinkat, mely után nyilvánvalóvá válik ismét, hogy melyik Magyarország egyik legjobb szabadulós játéka.
Be kell vallanom, hogy korábban még soha nem voltam szabadulós szobában. Természetesen a játék alapvető mibenlétével tisztában voltam, és épp emiatt aggódtam is előzetesen egy kicsit, ugyanis soha nem voltam jó a logikai feladványok megoldásában. Elöljáróban elmondhatom, hogy még ha sokszor nehezen is, de végül megbirkóztunk a feladattal.
Már rögtön a legelején látható volt, hogy a Horrorlegendák legújabb szabadulós szobája, illetve az egész hely igényesen van kivitelezve; rövid, de célratörő videóban láthattuk a játék történetét, maga a szoba, a díszletek pedig igen hatásosra sikerültek. A játék alapkoncepciója nem hagyományos, ugyanis két horrorklasszikus, a Drakula és a Frankenstein történetek összeházasításából született; ez az egyedi elgondolás mindenképp dicséretet érdemel. Az atmoszféra is rendben volt, a változatos díszletek mellett erre rásegített a zene is, ami mindannyiunk tetszését elnyerte. A feladványok során fontos volt a csapatmunka, a játékosok egymásra utaltsága, nem egyszer fordult elő, hogy jó kommunikáció nélkül lehetetlen lett volna továbblépni. Természetesen, amikor kis csapatunk nagyon elakadt egy feladatnál, kívülről is kaptunk segítséget; talán túl sokszor is csöngött a telefon – persze nem a játék hibája, hogy egy-két számolnivaló és némelyik lakat majdnem kifogott rajtunk :) Bátran merem ajánlani mindenkinek a Horrorlegendákat, tartalmas szórakozást nyújt.
(KT)
Az igazat megvallva, még soha életemben nem vettem részt szabadulós játékban, éppen ezért nem is nagyon tudtam, mire is számítsak. Reméltem, hogy nem fognak különböző lények előmászni sötét helyekről, hogy a frászt hozzák rám, viszont annak sem örültem volna, hogyha egy szimpla feladatsort kellene csupán megoldani. Nos, egyik verzió sem nyert, helyette kaptam egy baromi izgalmas és vidám, de olykor igencsak félelmetes egy órát, amit nagyon élveztem. Annak ellenére is, hogy voltak olyan feladatok, amikben számolni kellett, amit szívből utálok. Viszont ez legalább növelte a hidegrázási faktort :) A díszlet nagyon tetszett, igazán korhű volt, egyből rá lehetett hangolódni a játékra, amit erősített a zene és a fények is. Az egésznek nagyon sejtelmes hangulata volt, a játék első feladata pedig megadta azt a frusztráló bezártságérzést is, amitől még valóságosabb lett az egész. Külön jó pont, hogy az agyunk megtornásztatása mellett nagyon fontos elemet volt a játéknak, hogy együtt tudjunk dolgozni a csapatunkkal. Azt hiszem, ha nem is minden feladatban voltunk ott a topon, a csapatszellem és a csapatmunka nálunk kiválóan működött, ettől pedig csak még jobb lett a játék. Szóval, minden nagyon a helyén volt: a játék menete, a hangulata, a csapatszellem erősítése, és imádtam, hogy amikor már azt hittem, vége van a játéknak, akkor kaptuk csak meg az igazán nehéz feladatokat. Lehet, hogy most jártam életemben először itt, de az tuti, hogy nem utoljára.
(eN.Dé.)
Fantasztikus élmény volt ellátogatni a Horrorlegendákhoz. Bevallom, én még nem voltam előtte szabadulós játékban, de mindig is érdekelt ez az egész, úgyhogy nagy hévvel vetettem bele magam a kalandba. Drakula feltámadását kellett megakadályoznunk, ami ügyes csapatmunkával (merthogy itt főleg az kell) sikerült is. Csak a kijutással volt gondunk, véleményem szerint az a rész egy icipicit nehézre sikerült, szóval van még mit csiszolni a játékon, de így is egy hatalmas élmény volt a különféle logikai feladatokkal átszőtt Élő társasjáték. Ha érdekel titeket, menjetek el rá! Semmi ijesztgetés, csak a színtiszta agymunkás szórakozás.
(Lewis)
Már másodjára nyílt alkalmam, hogy részt vegyek Az élő társasjátékban, és rendkívül izgatottan vártam, mivel az alkotók már a Hasfelmetsző látogatása után beszéltek terveikről, többek között a Drakula-szobáról, és kíváncsi voltam, hogy sikerült-e megvalósítani az elképzelésüket. Nagy öröm volt látni, hogy igen. Ezúttal egy kisfilm segített megalapozni a hangulatot és felvázolni a játékmenetet még a kezdés előtt, melyet kiegészítettek a játékmesterek, majd kiosztották a karakterlapokat. Már itt biztos voltam benne, hogy ismét lelkiismeretes, kreatív munkát végeztek, érződött a tisztelet, mind Stoker, mind Shelley műve felé, mindezt úgy, hogy nem egy klasszikus vámpírtörténetet kaptunk, így egyáltalán nem volt közhelyes a sztori.
A díszlet ismét remekül sikerült, azonnal beszippantott az atmoszféra a gótikus kriptával, a cellákkal és a korhű kellékekkel. Minden részletre odafigyeltek ismét, a feladatok pedig ezúttal számomra kissé könnyebbek, ezért sokkal jobban élvezhetőek is voltak. Tavaly sajnos én voltam, aki nagyrészt hátráltattam az esélyeket értetlenségem miatt, ami most is néha előbukkant a matematikai feladatoknál, de a józan észre épülő fejtörők igazán elnyerték a tetszésemet. Rendkívül szeretem mindkét horrorikont és magát a kort is, így nálam abszolút nyerő volt a koncepció. Izgalmas, élmény dús, szórakoztató, kissé hátborzongató egy órában volt részem, az összedolgozó csapatunknak hála sikerélménnyel is gazdagodhattunk.
(Levente)
Facebook: https://www.facebook.com/Playescaperooms
Weblap: https://elotarsasjatek.hu/