Újabb found footage horror. Ennek hallatán a műfaj utálói valószínűleg pillantást sem vetnek a filmre, de a stílus kedvelői, köztük én, mindenképp adnak neki egy esélyt. Elnézve az utóbbi évek found footage felhozatalát, nem fűztem nagy reményeket a JeruZalemhez, de a törénet apokaliptikus jellege, valamint az érdekes helyszínválasztás bizakodásra adott okot. A film szlogenje szerint három átjáró van a pokolba: egy a sivatagban, egy az óceánban, és egy Jeruzsálemben. Lássuk, vajon értékelhető formában szabadítják-e a készítők a poklot az említett városra.
A történet középpontjában Sarah (Danielle Jadelyn), valamint barátnője, Rachel (Yael Grobglas) áll, akik Izraelbe utaznak, hogy megismerkedjenek az ottani kultúrával, és persze szórakozzanak egyet. Útjuk során összefutnak Kevinnel (Yon Tumarkin), aki magával hívja őket Jeruzsálembe, így kisebb kitérővel folytatják nyaralásukat. Ekkor még nem tudták, hogy nagy hiba volt Kevinnel tartani, hiszen a város hamarosan karantén alá kerül, mert a szó szoros értelmében elszabadul a pokol.
A filmben elég lassan bontakoznak ki az események. Rögtön a legelején mutatnak egy vatikáni archív felvételt narráció kíséretében, amin egy halálból feltámadt nő látható. Ez jelzi, hogy egy horrorfilmet fogunk látni, hiszen az azt követő közel egy órás felvezetést a két főszereplő és a város bemutatása tölti ki. A férfi nézők ugyanakkor nem csalódhatnak, hiszen a két női színész igazi eye candyként szolgál, valamint a különleges helyszín ad egy jellegzetes hangulatot a filmnek. Sajnálatos módon a pokol elszabadítása elég közepesre sikerült, kissé túlzsúfoltnak éreztem a hosszú felvezetés miatt. Ennek ellenére a démoni szörnyek megvalósítása mindenképp a film pozitívumait erősíti, de a jump scare elemekre alapozó ijesztgetés elég sablonosra sikeredett.
Külön bekezdést érdemel az egyedi képi megvalósítás, hiszen most rendhagyó módon nem egy kézikamerán keresztül láthatjuk az eseményeket, hanem egy okosszemüvegen keresztül. Ez mindenképp sokat hozzátesz a filmélményhez, hiszen a készítők rendesen kihasználták az ezáltal nyújtott lehetőségeket. A félelemkeltést illetően nem ad többet, mint a kézikamerás megvalósítás, de felsorakoztat pár egyedi ötletet, ami valamilyen szinten kiemeli a found footage horrorok közül.
Összegezve, a JeruZalem egy szórakoztató alkotás, ami egyszeri megtekintésre tökéletes. Maradandó élményt nem nyújt, de a stílus rajongóinak határozottan ajánlott.
Értékelésem: 6/10