- Szerző: CreepyShake
- Érkezik
- 2016.07.31. 18:00:00
- #mesterséges intelligencia#mobil#képregény#játék#telefon#pszicho#társasjáték#antológia#cápa#trash
Előző
[Valóság/Rémtörténet]
CreepyShake-akták XXVII. rész
Joker ismét itt, újabb érdekességekkel a közösségi finanszírozós projektek világából. Sajnos egy időre most búcsúznunk kell a rovattól, de ezúton is nagyon köszönjük az eddigi munkáját, és várjuk őt vissza :-)
Egyedibbnél egyedibb és őrültebb ötletek jutottak erre a hétre, nem is húzom az idegeket, hisz erre ott vannak a készülendő anyagok!
Sharknado: The Board Game
Két dologban is kilóg a Sharknado társasjáték a sorból (egyébként erős kuncogás jött rám a címet leírva). Először is, biztos vagyok benne, hogy a Horrorhíradó keretein belül még találkozni fogtok vele [hát igen, ilyen a figyelmes olvasó O:) - Ralome], ha több konkrétum is kiderül róla, másodsorban pedig nem is teljesen horrorról beszélünk, hanem sokkal inkább komédiáról. Bár ha jobban belegondolok, a repülő cápák elég ijesztőek tudnak lenni - nyilván, ha megfelelő kezekbe kerülnek.
Egyelőre még csak ígéreteket kapunk a készítőktől, de úgy éreztük, már most be kell számolnunk róla, hogy a társasjáték teli lesz káosszal és brutalitással, elveszett testrészekkel (remélem, azért aminek a helyén kell maradnia, nos.. az ott is marad) és cápákkal. Nagyokkal és kicsikkel, repülőkkel és kifejezetten éhes cápákkal, így abban az esetben, ha a filmen unatkoztál, a játék alatt biztos nem fogsz.
Augusztus 13-ig pedig tömjétek a malacperselyt, hogy az elsők között fizethessetek be erre a kihagyhatatlan mókára! (link)
Impossible Things
Már maga a cím is utal a mű elkészülésére, ugyanis... Lelőjem most a poént? Jó, szóval tudjátok, hogy egy csodás korban élünk. A technológia olyan szinten megkönnyíti az életünk, hogy már elég, ha csak félig írjuk meg a horrorfilmünk forgatókönyvét, hiszen a másik felét egy mesterséges intelligencia is be tudja fejezni. Igen, ez a mai világ, üdv a jövőben (én azért még várnék a légdeszkákra, ha lehet).
Nem szeretnék szkeptikus lenni, de lehetséges, hogy egy jól marketingezett kampánnyal állunk szemben, azonban ha nem, akkor a készítők egy adott bukás esetén könnyen ráfoghatják szegény mesterséges intelligenciára a kudarc okát. Annak oka viszont - ha valódi az állítás -, hogy miért pont egy A.I.-t használtak a forgatókönyv felének befejezésére, kifejezetten érdekes.
Az alkotók elmondása szerint nagy közönséget kiszolgálni kifejezetten nehéz, sőt szinte lehetetlen. Rengeteg információt kéne ahhoz feldolgozni, ami emberi aggyal lehetetlenség. Itt jön képbe Mr. Robot - nem a sorozat, hanem az A.I. neve, amit minimálisnál is kevesebb megerőltetés után adtam neki -, aki viszont képes pont annyi adatot feldolgozni, majd rögzíteni, amennyit nem szégyell.
Természetesen csak félig írta a gépezet a forgatókönyvet, ugyanis egy teljesen A.I. által írott rövidfilmből, a Sunspringből kiderül, hogy a gép nem képes az emberek által elvárt, mély fordulatos történetek kialakítására, így az emberi kreativitás szükséges. Kíváncsi vagyok, hogy mi sülhet ki ebből a dologból, hiszen ha sikeres lesz, könnyen meglehet, hogy a filmipar egy őrült, de valós újításával állunk szemben.
Tíz kanadai dollárért egy digitális verziót kaphatunk a forgatókönyvből - közelebb kerülve ahhoz, hogy megértsük, mennyire képes befolyásolni egy gép a film történetét -, huszonöt dollár esetén pedig a filmből is kapunk egy digitális változatot.
A legőrültebb cél a 8 000 kanadai dollár, ami természetesen az összes olcsóbb ajándékot beleszámítva lehetőséget nyújt, hogy feltűnjünk a filmben. Az alkotás elkészítéséhez 30 000 kanadai dollár szükséges, aminek az egyharmada már össze is gyűlt a cikk írásának időpontjában. Reméljük, nem kapott zárlatot Mr. Robot az írás közben, és megtekinthetjük a filmet mihamarabb - egy jó forgatókönyvvel! (link)
Bones of the Coast
Az eddig bemutatott legterjedelmesebb alkotásról beszélünk a képregények között, ugyanis a BOTC 220 színes, igényesen illusztrált oldallal készül, ami az amerikai nyugati part mondáinak világában játszódik. Egy antológiáról van szó, így a mű végig változatos marad, és a képeket nézve az eddig bemutatottak közül talán a legegyedibb színes alkotás.
Az alkotók kiemelték a kampány leírásában, hogy bár a történeteket nem ajánlják fiatalabb olvasóknak, hisz tartalmuk hátborzongató és felkavaró lehet, nem kívánnak szexuális erőszakkal kapcsolatos témákat feszegetni.
Érdekes meglátás, hogy a horrorprojektek világában már ott tartunk, hogy egyes alkotóknak külön ki kelljen emelni, hogy a szexualitás és annak nem rendeltetésszerű használata nem eszköz a rémisztgetésre. Ez csupán a megkérdőjelezhető ideológiák miatt is érdekes, hiszen (bár nem kívánok belemenni részletesebben, de) a horror lényege, hogy hétköznapi szituációkból és tárgyakból varázsoljon nekünk valami igazán borzalmasat, így nem látom akadályát annak, ha egy ilyen intim témát adott esetben negatív színben tüntetnek fel.
Természetesen mindenki maga dönti el, mihez kívánja adni a nevét, ebben az alkotásban biztos nem találunk ilyen tartalmat. Ettől függetlenül vérre és vérfagyasztásta számíthatunk.
Ha van elég tárhely a gépünkön egy digitális változatra, az tizenöt kanadai dollárba kerül, ha viszont a polcra kerülne, akkor plusz tíz kanadai dollárra lesz szükség, azaz huszonötre. Az alkotás jelenleg 23 980 dollárnál tart a cikk megírásának időpontjában, a cél 29 000 kanadai dollár, ennek eléréséhez pedig még tizennyolc nap áll a készítők rendelkezésére. (link)
1214
A játék, aminek már kint is a demója, mégsem mertem kipróbálni. A gyűjtés éppenhogy elkezdődött, de már most összejött 120 euró. Ez persze még nagyon kevés ahhoz az ötvenezerhez, amit a fejlesztők célként tűztek ki, azonban ez is valami. És figyeljétek a koncepciót! (Egyébként a játéknak van már egy kipróbálható verziója - a P. T. óta vigyáznék az ilyen alkotásokkal.)
Ijesztő, amikor nem számítunk dolgokra, hiszen nem gondoljuk, nem érezzük úgy, hogy annak valóban meg kéne történnie. Ebből kifolyólag ez a játék abszolút újít a műfajon, hiszen még akkor is ijeszteget minket, ha nem játszunk vele - és az biztos, hogy ennek nem így kéne történnie.
A mobiltelefonunk wifi segítségével a játékhoz kapcsolódik, ami aztán olykor életre kelti az amúgy békés eszközünket. Audiofile-ok, képek, videók - minden, ami a frászt hozhatja ránk, ott lesz a telefonunkon. Akkor is, ha éppen nem játszunk. Nem feltétlen kellemes, ha egy befejezett hívás után egy halk hang kisuttog még a telefonból, ugye?
Ez az eddigi legegyedibb ötlet, amivel találkoztam, hiszen valós térbe hozza a rettegést. Nyilván vannak kétségeim, hiszen az ilyen alkotások az ötletek sokasága miatt hamar eltűnnek a süllyesztőben, azonban egy esélyt mindenképp érdemes neki adni, két hónapunk van rá.
A történetről egyelőre nem tudunk sokat, csupán azt, hogy igényesre tervezik, és az egyik legfontosabb elemének tartják a játéknak, így biztosak lehetünk benne, hogy mindent megtesznek ahhoz, hogy kielégítsék a vágyainkat.
A játék 20 euróba kerül, ennyivel kell támogatni a csapatot, ha szeretnénk egyet magunknak. Ha pedig a játék részesei szeretnénk lenni, az 5 000 euró. Szinte kihagyhatatlan ajánlat.
Megcsörrent a telefonom, de nem jelez hívást... Érdekes. (link)
Erre a hétre ezt a három (és fél) projektet hoztam, valamint egy rossz hírt is. Sajnos jelenleg annyi teendőm és megoldandó problémám akadt, hogy nem biztos, hogy abban a minőségben tudnám folytatni a Kiugrásra készen sorozatot, mint eddig, alacsonyabban pedig biztos nem szeretném.
Ebből kifolyólag egy időre biztos, hogy búcsút kell mondjak nektek, és íróból újból olvasóvá válok az oldalon.
Köszönöm szépen minden kedves horrorrajongónak, aki minden héten követte a rovatot, és remélem, sikerült hozzátok közelebb hoznom a közösségi finanszírozás világát. Ha esetleg van is olyan anyag, amit támogattatok a cikkjeim hatására, mondjátok el nyugodtan, szívesen látom, ha megtaláltátok a saját kedvenceitek.
*Szerintem még találkozunk a jövőben! :)
*
Joker