45 éves lett Dario Argento mesteri gialloja a Profondo Rosso / Deep Red / Mélyvörös. E jeles évforduló alkalmából 13 érdekességet hoztunk el nektek a filmről.
1. Carlo transzfesztita szeretőjét Massimot valójában egy nő játszotta el: Geraldine Hopper.
2. Japánban később mutatták be filmet, méghozzá a sikeres Suspiria után, ezért Suspiria 2 címmel küldték a moziba.
3. A közeli felvételeken, amin a gyilkos keze fekete kesztyűben látható, az Dario Argeno keze. Úgy látszik, szeret kézdublőrködni a rendező.
4. A Profondo Rosso forgatókönyvének első változata 500 oldalas volt. Argeno apja Salvatore és testvére Claudio olvasta el először és sokkot kaptak a hossza miatt. Ráadásul túl rejtélyesnek tartották, amit nem fognak megérteni a nézők. Argento ezért lerövidítette 321 oldalra a szkriptet.
5. Daria Nicolodi játszotta el a filmben a női főszerepet (Asia Argento édesanyja). Argento kifejezetten ráírta a szerepet, ezért lett a karakter ilyen erős és független.
6. Eredetileg az lett volna a film címe, hogy La tigre dai denti a sciabola, vagyis The Sabre-Toothed Tiger. Ennek az volt az oka, hogy folytassák Argento állatos giallo filmjeit. Végül a rendező maga döntött úgy, hogy ez egy különálló alkotás és nem folytatta ezt a vonalat.
7. Habár Rómában játszódik a történet, a legtöbb jelenetet Turinban vették fel.
8. Több jelenet megalkotásánál Edward Hopper festményeit vették alapul.
9. 1974. szeptember 9-én kezdődött a forgatás és két hétig tartott.
10. Argento azt nyilatkozta a filmmel kapcsolatban, hogy: "A forgatás közben pontosan tudtam, mit akarok. Nagyon nyugodt voltam, egyáltalán nem stresszeltem. A történet igazán gyönyörű, pár nap alatt írtam meg. Varázslatos volt. Csak meg kell nézni egy filmet, hogy megtudjuk, milyen volt a rendező az adott pillanatban, amikor készítette."
11. Ez volt az első film, amiben Daria Nicolodi szerepet kapott. A színésznő ezt követően további 5 filmjében szerepelt a rendezőnek: Inferno, Tenebrea, Phenomena, Opera, Mother of Tears.
12. Ebben a filmben is megtalálható Argento egyik rendezői védjegye: amikor az áldozat keresztül zuhan egy ablakon.
13. A társszerző Bernardino Zapponi azt nyilatkozta, hogy a gyilkossági jelenetek kitalálásakor mindig a valós életből inspirálódnak, hogy a nézők minél inkább át tudják élni a fájdalmat. Azt nem mindenki tudja, hogy milyen amikor meglövik, de olyan fájdalommal már mindenki találkozott, hogy megégette magát vagy beverte a lábát egy bútorba.