Alvással kapcsolatos horrorfilmeket régóta nézhetünk. Pár évtizede az álmok voltak fókuszban (Rémálom az Elm utcában-széria), napjainkban pedig alvásparalízis a legdivatosabb téma (Slumber, Dead Awake, The Nightmare). Utóbbi jelenik meg az Amikor lehunyod a szemedben is, ami az előzetesek alapján úgy tűnt, hogy csak arra fogja használni ezt a valóban nyugtalanító, kérdőjelekbe burkolódzó jelenséget, hogy ráküldjön egy démonpofát a megdermedt szerencsétlenekre, és jól megijessze őket, na meg a nézőket is. Ám az Amikor lehunyod a szemed képes meglepni az embert - de ettől még nem lesz automatikusan erős horrorfilm.
A sztori szerint a kriminálpszichológust Kate-et (Olga Kurylenko) egy látszólag egyszerű esethez hívják: a feleség megölte a férjét. A zavart nő azonban azt vallja, hogy a férjét egy Mara nevű démon gyilkolta meg álmában. A hatóság elveszi tőle a lányát, és az elmeosztályra kerül, később azonban Kate is fura jelenségeket kezd el tapasztalni elalváskor...
A meglepetések ott kezdődnek, hogy az elsőfilmes Clive Tonge alkotása nem azt tartja elsődleges feladatnak, hogy jump scare-ekkel dobálja a nézőt, hanem azt, hogy történetet építsen. Eleinte a racionális magyarázatokat engedi előtérbe: mi van, ha csak az emberek zavarodtak meg, és nincs is semmiféle démon? Aztán persze kiderül, hogy a démon létezik, de a film - egészen okosan - azt mondja ki, hogy a gonosz entitás csak akkor bukkan elő, ha az embernek bűntudata van. Ez egy igen jó többlettartalommal láthatná el a művet, ám a karakterek nincsenek eléggé kidolgozva ahhoz, hogy erős legyen az élmény. Se a mellékkarakterek, se a főszereplő alakja. Kate úgy hiszi, nem tett eleget a nőért és annak lányáért, akivel drámai múltja miatt sorsközösségben van, de a pszichológus háttérsztorija túlságosan slágvortos, így nem igazán lehet átérezni a helyzetét (pedig Olga Kurylenko szépen szenved).
Sajnos a parajelenetek sem átütőek: ugyan van pár ügyes megoldás, de a játékidő előrehaladtával egyre közhelyesebbé és olcsóbbá válnak az ijesztések, amiken az sem segít, hogy Hollywood ügyeletes rémszínésze, a Spanyolországból importált Javier Botet (REC, Mama, Az, Insidious: Az utolsó kulcs, Slender Man) nyújtogatja bennük hosszúra nőtt végtagjait. Kár érte, ennél azért jóval több volt a filmben.
5/10