Olvashattatok vasárnap francia lakókról, de lássuk, a spanyolok hogyan közelítik meg a témát. Mi történik, ha a megszokott, biztonságos lakásunkba beköltözik egy láthatatlan idegen, mint a 2004-es ***A fantomlakóban (El habitante incierto)***.
Olvashattatok vasárnap francia lakókról, de lássuk, a spanyolok hogyan közelítik meg a témát. Mi történik, ha a megszokott, biztonságos lakásunkba beköltözik egy láthatatlan idegen, mint a 2004-es A fantomlakó-ban (El habitante incierto).
Félix (Andoni Gracia) építészmérnök, óriási luxuslakásában él, ahol több pánikszoba, titkos ajtó is van, nemrég szakított élettársával, Veraval (Mónica López), kinek a dolgai még a férfi házában vannak, így a kellemetlen találkozások elkerülhetetlenek, annak ellenére, hogy a volt pár még nyilvánvalóan táplál egymás iránt érzelmeket. Egyik éjszaka Félixhez becsönget egy ismeretlen férfi, hogy hadd használja telefonját, mivel a közterületi nem működik, Félix be is engedi, de miután kicsit magára hagyta, hűlt helyét találja a férfinak. Átkutatja az egész lakást, minden szegletet kezdve a pincétől a padlásig, még a köztéri telefont is ellenőrzi: természetesen működik. Az esetet követő éjszaka furcsa zajokra, léptekre lesz figyelmes, el is menekül otthonról, inkább a kocsijában alszik.
Másnap felkeresi Verát, az egyetlen, akire igazán számíthat, de még neki sem meri azonnal elmondani félelmeit, inkább csak a közelségére vágyik, és természetesen megpróbálja visszahódítani, sikertelenül. Egy újabb furcsa zajokkal teli estén, egy kalapos sziluettet is látni vél, mely a vért is megfagyasztja az ereiben és végre kihívja a rendőröket, akik persze semmit sem találnak. Felhívja Verát és végre megosztja félelmeit vele, együtt töltenek egy éjszakát, de Félix rajta kapja a nőt, ahogy suttog valakinek a sötétben, kérdőre vonja, és véletlen még meg is sebesíti, a nő elhagyja. Az egyik kotnyeles szomszéd kutyája megérzi a fantomlakót az emeleten, gazdája utána rohan, de megcsúszik, vagy lelökik a lépcsőről, és szörnyethal. Félix még gyanúsított is szeretne lenni, cellában akarja tölteni a napjait, mintsem visszatérjen a lakásába. Fegyvert lop magának, és a házba visszaérve megsebesíteni véli hívatlan vendégét, akit bezár a padlásra és elmenekül.
Nemcsak a film első felében kapunk vérfagyasztó jeleneteket a zenének és a vágásoknak köszönhetően, az igazi ideglelés a játékidő második felétől veszi kezdetét. Félix felkeresi lakója, Martin eredeti házát, ahova beköltözik és most ő lesz egy ház fantomlakója. Martin egy mozgássérült feleséget hagyott hátra, Claudiát (szintén Mónica López), akiben Félix felismerni véli szerelmét, Verát, aki elhagyta, de Claudia személyében most visszakapta. Furcsa kapcsolat alakul ki közöttük, a nő tudta nélkül, szimbiózisban él parazita lakójával. Bizarr „szexjelenetük” az egyik leghátborzongatóbb jelenet, míg a kerekes székes nő maszturbál férje legjobb barátjára gondolva, addig az ágy alatt Félix is magához nyúl, Claudiára gondolva. Számomra egyetlen zavaró tényező volt ebben az ötletben, ami maga az idő. Egy nap telik el és rögtön megszokott, összeszokott, kiismert párként ábrázolják őket, annak ellenére, hogy a nő nem tud a férfi jelenlétéről, az mégis nyugodtan olvasgat könyvet, míg a nő háttal van. Azért ez erős túlzás, még egy hónap is kevés, hogy kiismerjük valaki szokásait, egy nap pedig egyszerűen abszurd. Claudia születésnapján viszont kétségessé válik Félix láthatatlansága és kettejük kapcsolata.
Nagyon jó film A fantomlakó, hasonlóan az Amíg alszol mesterűhöz, ebben is a magánszférára tapadnak rá parazitaként. A zene nagyon sokat segített a hátborzongató atmoszféra megteremtésére. Guillem Morales (lesz még róla szó) nagyon szép rendezői munkát végzett, színészek közük Mónica Lópezt emelném ki leginkább, két karaktert játszott egyszerre, nagyon jól. Sajnos van egy két logikai hibája a filmnek, de nem annyira zavaróak. A spanyol horrorok kiemelkedőek szimbolikában, Az árvaházhoz hasonlóan itt is kapunk egy könnyfakasztó metaforát, csak ajánlani tudom.Olvashattatok vasárnap francia lakókról, de lássuk, a spanyolok hogyan közelítik meg a témát. Mi történik, ha a megszokott, biztonságos lakásunkba beköltözik egy láthatatlan idegen, mint a 2004-es A fantomlakó-ban (El habitante incierto).
Félix (Andoni Gracia) építészmérnök, óriási luxuslakásában él, ahol több pánikszoba, titkos ajtó is van. Nemrég szakított élettársával, Verával (Mónica López), akinek a dolgai még a férfi házában vannak, így a kellemetlen találkozások elkerülhetetlenek, annak ellenére, hogy a volt pár még nyilvánvalóan táplál egymás iránt érzelmeket. Egyik éjszaka Félixhez becsönget egy ismeretlen férfi, hogy hadd használja telefonját, mivel a közterületi nem működik. Félix be is engedi, de miután kicsit magára hagyta, hűlt helyét találja a férfinak. Átkutatja az egész lakást, minden szegletet kezdve a pincétől a padlásig, még a köztéri telefont is ellenőrzi: természetesen működik. Az esetet követő éjszaka furcsa zajokra, léptekre lesz figyelmes, el is menekül otthonról, inkább a kocsijában alszik.
Másnap felkeresi Verát, az egyetlent, akire igazán számíthat, de még neki sem meri azonnal elmondani félelmeit, inkább csak a közelségére vágyik, és természetesen megpróbálja visszahódítani, sikertelenül. Egy újabb, furcsa zajokkal teli estén egy kalapos sziluettet is látni vél, mely a vért is megfagyasztja az ereiben, és végre kihívja a rendőröket, akik persze semmit sem találnak. Felhívja Verát és végre megosztja félelmeit vele, együtt töltenek egy éjszakát, de Félix rajtakapja a nőt, ahogy suttog valakinek a sötétben, kérdőre vonja, és véletlen még meg is sebesíti, mire a nő elhagyja. Az egyik kotnyeles szomszéd kutyája megérzi a fantomlakót az emeleten, gazdája utána rohan, de megcsúszik, vagy lelökik a lépcsőről, és szörnyethal. Félix még gyanúsított is szeretne lenni, cellában akarja tölteni a napjait, mintsem visszatérjen a lakásába. Fegyvert lop magának, és a házba visszaérve megsebesíteni véli hívatlan vendégét, akit bezár a padlásra és elmenekül.
Nemcsak a film első felében kapunk vérfagyasztó jeleneteket a zenének és a vágásoknak köszönhetően, az igazi ideglelés a játékidő második felétől veszi kezdetét. Félix felkeresi lakója, Martin eredeti házát, ahova beköltözik, és most ő lesz egy ház fantomlakója. Martin egy mozgássérült feleséget hagyott hátra, Claudiát (szintén Mónica López), akiben Félix felismerni véli szerelmét, Verát, aki elhagyta, de Claudia személyében most visszakapta. Furcsa kapcsolat alakul ki közöttük, a nő tudta nélkül, szimbiózisban él parazita lakójával. Bizarr „szexjelenetük” az egyik leghátborzongatóbb jelenet, míg a kerekesszékes nő maszturbál férje legjobb barátjára gondolva, addig az ágy alatt Félix is magához nyúl, Claudiára gondolva. Számomra egyetlen zavaró tényező volt ebben az ötletben, ami maga az idő. Egy nap telik el és rögtön megszokott, összeszokott, kiismert párként ábrázolják őket, annak ellenére, hogy a nő nem tud a férfi jelenlétéről, az mégis nyugodtan olvasgat könyvet, míg a nő háttal van. Azért ez erős túlzás, még egy hónap is kevés, hogy kiismerjük valaki szokásait, egy nap pedig egyszerűen abszurd. Claudia születésnapján viszont kétségessé válik Félix láthatatlansága és kettejük kapcsolata.
Nagyon jó film A fantomlakó, hasonlóan az Amíg alszol mesterműhöz, ebben is a magánszférára tapadnak rá parazitaként. A zene nagyon sokat segített a hátborzongató atmoszféra megteremtésében. Guillem Morales (lesz még róla szó) nagyon szép rendezői munkát végzett, a színészek közük Mónica Lópezt emelném ki leginkább, két karaktert játszott egyszerre, nagyon jól. Sajnos van egy-két logikai hibája a filmnek, de nem annyira zavaróak. A spanyol horrorok kiemelkedőek szimbolikában, Az árvaházhoz hasonlóan itt is kapunk egy könnyfakasztó metaforát, csak ajánlani tudom.
Szerintem: 9/10