Szokás szerint újabb spanyol kincsre bukkantam a 2013-as Vizsga gyilkosságból (Tesis sobre un homicidio) thriller képében.
Szokás szerint újabb spanyol kincsre bukkantam a 2013-as Vizsga gyilkosságból (Tesis sobre un homicidio) thriller képében.
Roberto Bermúdez (Ricardo Darín) neves ügyvéd, s presztízse mellett óraadóként képzi a leendő jogászokat. Neve méltán elismert, több sikeres ügyet tud a háta mögött, így sokszor vonják be gyilkossági nyomozásokba is. Tanítványai nagyon szeretik, és nem egy kerül ki közülük, akik valóban tehetségesnek bizonyulnak, saját lábukon. Egyik ilyen tanítványát már kiskora óta ismeri, és meglepi, milyen értelmes, szerény, de nagyravágyó fiatalemberré nőtte ki magát. Többször is beszélgetésbe kerülnek, órán kívül, Robertot pedig lenyűgözi a fiú, Gonzalo (Alberto Ammann) provokatív szemléletmódja az igazságról, az igazságszolgáltatásról, a korrupcióról, a bűnről, a bűntényről és a gyilkosságról.
Egyik óráját a mentőszirénák hangja szakítja meg: az iskola parkolójában brutálisan megerőszakoltak és megöltek egy fiatal lányt. Ujjlenyomatot, gyilkosra utaló jelet nem találnak a nyomozók, így kikérik Roberto véleményét is. Az ügyvédnek apró furcsaságok tűnnek fel az eset körül; egy nyaklánc, ami nem hagyott nyomot a fojtogatás közben, régi, más országokban történt, de szinte azonos bűntények, és Gonzalo furcsa magatartása. Saját szakállára nyomozni kezd, mert úgy gondolja, hogy tanítványa játszik mind vele, mind a nyomozókkal, valamint a halott lány ikertestvérével, csak azért, hogy megússza a tökéletes bűntényt.
Eleinte nem kötött le annyira a film, de, ahogy haladt előre a történet úgy vált egyre feszesebbé is izgalmasabbá. Az alapötlet tipikus thriller alapanyag, de nagyon tetszett a filmen átívelő rejtelmessége, és nyitottsága. Roberto megérzéseinek köszönhetően jutunk előre a cselekményben, ami korántsem biztos, hogy nem hallucináció-e, vagy csak szimpla önigazolás. A zene, az operatőri munka és a színészi játék nem hazudtolja meg a spanyolokat: kifogástalan. Nem hasonlítható a Julia szemeihez, vagy A hullához, de a maga lassú folyású lüktetésével, és frusztráló atmoszférájával, ahogy egyre jobban elmélyülünk a főszereplő lassan őrült megszállottságában és érdekes lapötletével, mindenkinek tudom ajánlani a filmet!Szokás szerint újabb spanyol kincsre bukkantam a 2013-as Vizsga gyilkosságból (Tesis sobre un homicidio) thriller képében.
Roberto Bermúdez (Ricardo Darín) neves ügyvéd, s praxisa mellett óraadóként képzi a leendő jogászokat. Neve méltán elismert, több sikeres ügyet tud maga mögött, így sokszor vonják be gyilkossági nyomozásokba is. Tanítványai nagyon szeretik, és nem egy kerül ki közülük, aki valóban tehetségesnek bizonyul, saját lábán megállva. Egyik ilyen tanítványát már kiskora óta ismeri, és meglepi, milyen értelmes, szerény, de nagyravágyó fiatalemberré nőtte ki magát. Többször is beszélgetésbe kerülnek órán kívül, Robertót pedig lenyűgözi a fiú, Gonzalo (Alberto Ammann) provokatív szemléletmódja az igazságról, az igazságszolgáltatásról, a korrupcióról, a bűnről, a bűntényről és a gyilkosságról.
Egyik óráját a mentőszirénák hangja szakítja meg: az iskola parkolójában brutálisan megerőszakoltak és megöltek egy fiatal lányt. Ujjlenyomatot, gyilkosra utaló jelet nem találnak a nyomozók, így kikérik Roberto véleményét is. Az ügyvédnek apró furcsaságok tűnnek fel az eset körül: egy nyaklánc, ami nem hagyott nyomot a fojtogatás közben, régi, más országokban történt, de szinte azonos bűntények, valamint Gonzalo furcsa magatartása. Saját szakállára nyomozni kezd, mert úgy gondolja, hogy tanítványa játszik mind vele, mind a nyomozókkal, valamint a halott lány ikertestvérével, csak azért, hogy megússza a tökéletes bűntényt.
Eleinte nem kötött le annyira a film, de ahogy haladt előre a történet, úgy vált egyre feszesebbé és izgalmasabbá. Az alapötlet tipikus thrilleralapanyag, de nagyon tetszett a filmen átívelő rejtelmessége és nyitottsága. Roberto megérzéseinek köszönhetően jutunk előre a cselekményben, ami korántsem biztos, hogy nem hallucináció-e, vagy csak szimpla önigazolás. A zene, az operatőri munka és a színészi játék nem hazudtolja meg a spanyolokat: kifogástalan. Nem hasonlítható a Julia szemeihez vagy A hullához, de érdekes alapötletével, a maga lassú folyású lüktetésével és frusztráló atmoszférájával, ahogy egyre jobban elmélyülünk a főszereplő lassan őrületté váló megszállottságában, igazán élvezhető. Mindenkinek tudom ajánlani a filmet!
Szerintem: 7/10