Két lánytestvér (Francesca Eastwood és Taryn Manning) ki akar rabolni egy bankot, hogy a fiútestvérük életén segítsenek. Mivel nincs elég pénz helyben, az egyik alkalmazott, Ed (James Franco pornóbajusszal – csak nem a Fülledt utcák forgatásáról ugrott át?) azt tanácsolja a rossz útra tért fiataloknak, hogy menjenek le az alagsorban található széfhez, mert abban még van lóvé. Azt viszont nem köti az orrukra, hogy a pénzintézet pincéjében már évtizedek óta egy gonosz lélek vert tanyát.
Papíron jól nézett ki a The Vault: a heist movie elemei keverednek a horror kellékeivel. Ebből még akár valami izgalmas is kisülhetett volna (gondoljunk csak a tavalyi, nagyon hasonló alappal induló Vaksötétre), ám a hozzávalók romlottnak bizonyultak, így pedig a végeredmény sem lett ízletes.
Dan Bush (A jel) a film egyetlen területét sem tudja érdekessé tenni. A bankrablós vonal ezeréves megoldásokkal dolgozik, és sajnos hülye döntésekből is van egy pár. A karakterek nincsenek kellőképpen kibontva, így aztán se a drámai múlttal rendelkező rablócsaláddal, se a pánikba esett alkalmazottakkal nem tudunk szimpatizálni (Franco és Eastwood amúgy korrektek, de a forgatókönyv nem sok teret enged nekik). A horror talán még rosszabb, az kimerül néhány langyos és rosszul felvezetett ijesztegetésben. És hát az sem túl világbajnok, ha a film végi csavart már fél órával a befejezés előtt ki lehet találni.
Mindent elmond a The Vaultról, hogy bár alig egy hónapja jelent meg, már játssza a televízió (egészen pontosan az HBO, akik készítettek hozzá egy, a film színvonalához igazodó szinkront). Nem való a moziba; a minősége olyan, mint egy gyenge tévéfilmmé, amibe ha este belebotlunk, elalszunk rajta, vagy elkapcsolunk.
3/10