Nem sütöm el a szokásos sablonomat, miszerint míg a World Beyond döglődve kínlódik az AMC-n, addig a Fear továbbra is szárnyal (jaj, mégis elsütöttem). A múltkori Dorie-s epizód után ismételten egy remek epizódot kaptunk, melyben felemelő látni a sorozat történetszálának gördülékenységét.
Dwight és Sherry nagy egymásra találását megzavarja néhány maszkos idegen, akit leütik a férfit és egy elhagyatott táborba viszik. Némi közjáték után kiderül, hogy a maszkos ismeretlenek mind Ginnytől megszökött emberek, és egyik vezetőjük maga Sherry, illetve az ötödik évadban a Dwight által megmentett Rollie is a csapatot erősíti. A meglepődött Dwightot és az időközben szintén hozzájuk került Altheát Sherryék ráveszik, hogy támadják meg Virginiát, amihez első lépésként szükségük lesz Althea SWAT-furgonjára. A bibi csak az, hogy a páncélautó Ginny egyik emberénél van, ám egy remekül szervezett lovas-autós üldözés során sikeresen megszerzik a járgányt. Kisvártatva Morgan is felbukkan és megpróbálja lebeszélni barátait elhamarkodott tervükről. Elmagyarázza nekik az ő ötletét, miszerint felépítenének egy rejtett óvóhelyet és miután a barátaikat kiszabadítják Ginny közösségéből, csak azt követően fognak rajtaütni a nőszemélyen. Morgan aggódik, hogy ha a maszkos lovasok most támadják meg Ginnyt és kudarcot vallanak, akkor Ginny megbüntetheti a közösségében élő embereket. Dwight hajthatatlan, és Sherryék mellé áll, ám mikor Althea és Morgan megkísérli megakadályozni a maszkosok tervét, Sherry Dwightot is bezárja közéjük, hogy megóvja az esetleges pálfordulástól. Az estére megbeszélt helyszínre érve a rajtaütésre készülő fehérmaszkosok döbbenten veszik észre, hogy Ginny nem tartott embereivel, így patthelyzet alakul ki: vagy felfedik magukat és beérik a fogdmegekkel, vagy lefújják az akciót és visszavonulnak. A döntés meghozatalában a kiszabaduló Dwight segít, meggyőzve feleségét az akció sikertelenségéről. A táborba visszatérő Sherry némi szóváltás és érzelmi csata után kitessékeli Dwightot, jobbnak látva az egymástól való újbóli szétválást. Althea és sebes arcú barátunk Morgannal az oldalán elmennek az irodaház túlélőiért, és együtt térnek vissza a rejtekhelyükre.
A múlt heti komótos epizód után egy újabb pörgős, akciódús résszel tértünk vissza Dwight és Sherry kapcsolata köré. A 3. évad óta valószínűleg ez lett a legjobb forgatókönyvírói munka, amelynek szemtanúi lehetünk, a cirka 50 perc tele van személyes és csoportközi konfliktusokkal. Fordulat fordulat hátán, Dwight, Sherry, Morgan és a táborlakók közti események rendkívüli gyorsasággal követik egymást, így egy percünk sincs unatkozni. Ennek viszont az látta kárát, hogy az epizódban egyáltalán nincsenek élőholtak, de ennyi izgalom mellett megbocsájtható a mellőzésük.
Az epizódot Michael E. Satrazemis rendezte, aki általában a premierrészeket és az évadzárókat készíti, és valószínűleg ez a magyarázata annak, miért lett ennyire kiemelkedően jó a mostani (is). A cselekmény bődületes tempóban folyik, a párbeszédek valódinak és hitelesnek hatnak, a feszültség Dwight és Sherry között tapintható, az őket alakító két színész valódi jutalomjátékot ad a rajongóknak. Nincs rá jobb szó, Austin Amelio és Christine Evangelista fenomenálisak az egész epizód alatt. A nyitó jelenet, amikor ágyban fekszenek, a Sherry / Dwight rajongókat egyszerűen ámulatba fogja ejteni, különösen Sherry testi (khm…) adottságai. Vagy épp említhetjük azt a részt, mikor megpróbálnak megbékélni egymással a Megváltókkal töltött idő után. Miután Dwight rádöbben, hogy anno a tehetetlen Sherry Negan csapdájában volt kénytelen szenvedni, és most milyen erős vezetővé vált a maszkos lovasokkal, a férfi végre túljut a Morgan által képviselt fekete-fehér gondolkodásmódon. Ráébred, hogy néha-néha muszáj másféle látásmódot alkalmazni, más szemszögből megvizsgálni, mi lehet a megoldás a problémákra. És ez teszi naggyá Ashley Cardiff forgatókönyvíró munkáját, mert ez a más nézetű perspektíva nem csak Dwightra, hanem rajta keresztül Morganre is hatással van. Valójában Dwight döbbenti rá Morgant, hogy ő a felelős a Ginnyvel való konfliktusukért, amely végül ebbe a helyzetbe sodorta őket. Morgan be is vallja, hogy túl messzire ment, és kijelenti, hogy ő is megváltozott a történtek miatt, és bármit hajlandó megtenni barátai megmentése érdekében.
Ennyi lelkizés után nézzük az akciórészeket. Az egyértelműen vitathatatlan, hogy a prímet a SWAT furgon megszerzése viszi. Ez a jelenet sokakat emlékezhet a régi cowboyfilmekben látott vonat- vagy postakocsirablásos részekre, és ez remekül illik ebbe a mostani környezetbe, így mindenképp jár a piros pont, illetve a gyönyörű fényképezésért, a remek vágásokért és a jelenet felépítése miatt egyből kettő is. Természetesen más szcénák is kiemelkedőek lettek, a „Ginnyvel” való találka rendkívül izgalmasra sikeredett, vagy épp a maszkosok vallatási módszere is heves érzelmeket vált ki a nézőkből. És mint mindig, a díszlet és a jelmeztervezés is magasra tette a lécet, mondom ezt úgy, ismétlem, hogy egy árva élőhalottat sem kapunk az epizód során. Jómagam kezdem megérteni, miért mondják egyes rajongók, hogy az 5. évadra volt szükség a 6. évad diadalmenetéhez, mondhatni az előző előfutára volt a most történő nagyszabású és fordulatos szezonnak.
Terjed egy pletyka a neten, miszerint a WB annyira rossz nézettséget produkál, hogy a Fear megtekintése után (Amerikában egymást követi a két sorozat premierje) a nézők rögtön át is kapcsolnak valamelyik másik csatornára. Lehet benne valami, hiszen míg a Fear ismét tudta növelni nézettségét, a World Beyond nézői száma már az egymilliót sem éri el, ami egy 365 milliós népességű országban valóban siralmas. Azonban, hogy üröm is legyen az örömben, az AMC a napokban jelentette be, hogy mivel a pandémia miatt jelentős időveszteséggel küzdenek (többször is leállt a forgatás, és az utómunkálatok is elhúzódnak), így előrehozzák a téli szünetet. Ez azt jelenti, hogy nem féltávnál, a nyolcadik epizód premierjét követően lesz a félévadzáró, hanem már november 22-én, a hetedik rész levetítése után elkezdődik a várakozási időszak. A sorozat visszatérése valamikor tavasszal várható, de pontos dátum még nem ismert.
Jövő héten June, Luciana és Sarah sorsára derül fény, akik a szétválás óta az olajfinomítóban ténykednek, ahol egy balul elsült akció következtében elszabadul a pokol.