2007-ben ismét Darren Lynn Bousman szállította a Fűrész-széria negyedik részét, már itt érezhető a minőségbeli romlás, de még szórakozást nyújt.
2007-ben ismét Darren Lynn Bousman szállította a Fűrész széria negyedik részét, már itt érezhető a minőségbeli romlás, de még szórakozást nyújt.
A készítők ebben az epizódban kaptak rá teljesen a párhuzamos cselekményszál vezetésre. A harmadik rész főleg a karakterépítéssel foglalkozott, itt, szó szerint lehet értelmezni a folytatást, hisz az előző rész történetszálait bontják tovább és fűzik össze. A rendőrség még mindig Eric Matthews és Allyson Kerry nyomozók után kutatnak. Míg előbbi eltűnéséről nyomot sem találnak, Kerry nyomozónő holttestére rábukkannak. Az FBI ekkor száll be a gyilkosságiak munkájába. Több jel is arra mutat, hogy az új szerkezetek megépítésénél, kivitelezésénél és az áldozatok becserkészésénél már nem csak Amanda Young segédkezett. Kirakós vajon még halála előtt kiépítette volna rendszerét, és több utódot nevelt volna ki, hogy továbbvigyék hagyatékát? Miután a sajtó és a közemberek is be tudták azonosítani John Kramert Kirakóssal nehezebben fog menni az utódok kinyomozása.
Természetesen ennek a túlduzzasztott sorozat epizódnak is megvan a fő cselekményszála. Daniel Rigg nyomozó Kirakós ügyének megszállottjává vált az egyre halmozódó holtestek, halott barátok után. Rögeszméjévé vált és mindenkit meg akar menteni, így ő is próbára tétetik. A szabadulós ház ötletétől a készítők már nem tudnak szabadulni, Riggnek is végig kell járnia egy házat szobáról szobára, és személyre szabott játékának lényege: nem dobhatja el saját életét másokért cserébe.
A játékok mellett persze hangsúlyt kap Kramer múltjának felgöngyölítése is. Képbe kerül a következő részek elengedhetetlen szereplője, Jill Tuck, Kirakós exneje. Az ő karaktere irritált engem legjobban a franchise alatt, tényleg csak azért hozták képbe, hogy még jobban bonyolíthassák a cselekményt. Legtöbbször semmi szerepe nincs, csak Kramer múltjába láthatunk bele jobban. Nem is értem, hogyan lehettek szerelmesek, illetve, mikor az első részben már elmesélték mi volt Kramer indítéka a játék kitalálásához, miért kellett újabb ok?
Én úgy gondolom, hogy a negyedik résztől kezdve csak azok élvezik igazán a sorozatot, akiknek az eddigi epizódok is tetszettek. Személy szerint nekem már kicsit sok, már szinte csak a szabadulós játékok minél véresebb és kreatívabb bemutatásáról szól az egész.
Szerintem: 10/5
Játékok a negyedik részből:
Kés trón: arcnak szegezett késpengéken kell átnyomni a fejet a kiszabaduláshoz. Mauzóleum csapda: csapatjáték, két áldozat, egymás tarkójánál vannak a nyakukra kötött láncok kulcsai, a láncot egy szerkezet feltekeri, az egyiknek a szeme van bevarrva, a másiknak a szája.
Rigg tesztjei:
„Hajcsavaró”: copfba kötött haj egy csavaróra van ráerősítve, ami tekeredik, így megskalpolja áldozatát. „Érezd, amit én érzek”: egy szexuális bűnöző csapdája, ki kell szúrnia mindkét szemét, különben a végtagjai leszakadnak. „Tüske”: egy házaspár van összetűzve rudakkal, csak az egyiknél vannak átszúrva életfontosságú szervek, csak egyikük menthető meg. „Jégtábla”: Matthews nyomozó egy jégtáblán áll, ha a jég elolvad és nem nehezedik már rá súly, a mellette megkötözött Hoffman nyomozót halálra rázza az áram.2007-ben ismét Darren Lynn Bousman szállította a Fűrész széria negyedik részét, már itt érezhető a minőségbeli romlás, de még szórakozást nyújt.
A készítők ebben az epizódban kaptak rá teljesen a párhuzamos cselekményszálak vezetésére. A harmadik rész főleg a karakterépítéssel foglalkozott, itt szó szerint lehet értelmezni a folytatást, hisz az előző rész történetszálait bontják tovább és fűzik össze. A rendőrség még mindig Eric Matthews és Allison Kerry nyomozók után kutat. Míg előbbi eltűnéséről nyomot sem találnak, Kerry nyomozónő holttestére rábukkannak. Az FBI ekkor száll be a gyilkosságiak munkájába. Több jel is arra mutat, hogy az új szerkezetek megépítésénél, kivitelezésénél és az áldozatok becserkészésénél már nem csak Amanda Young segédkezett. Kirakós vajon még halála előtt kiépítette volna rendszerét, és több utódot nevelt volna ki, hogy továbbvigyék hagyatékát? Miután a sajtó és az átlagemberek is be tudták azonosítani John Kramert Kirakóssal, nehezebben fog menni az utódok kinyomozása.
Természetesen ennek a túlduzzasztott sorozatepizódnak is megvan a fő cselekményszála. Daniel Rigg nyomozó Kirakós ügyének megszállottjává vált az egyre halmozódó holtestek, halott barátok után. Rögeszméjévé vált, és mindenkit meg akar menteni, így ő is próbára tétetik. A szabadulós ház ötletétől a készítők már nem tudnak szabadulni, Riggnek is végig kell járnia egy házat szobáról szobára, és személyre szabott játékának lényege: nem dobhatja el saját életét másokért cserébe. A játékok mellett persze hangsúlyt kap Kramer múltjának felgöngyölítése is. Képbe kerül a következő részek elengedhetetlen szereplője, Jill Tuck, Kirakós exneje. Az ő karaktere irritált engem legjobban a franchise alatt, tényleg csak azért hozták képbe, hogy még jobban bonyolíthassák a cselekményt. Legtöbbször semmi szerepe nincs, csak Kramer múltjába láthatunk bele jobban. Nem is értem, hogyan lehettek szerelmesek, illetve, mikor az első részben már elmesélték, mi volt Kramer indítéka a játék kitalálásához, miért kellett újabb ok?
Én úgy gondolom, hogy a negyedik résztől kezdve csak azok élvezik igazán a sorozatot, akiknek az eddigi epizódok is tetszettek. Személy szerint nekem már kicsit sok, már szinte csak a szabadulós játékok minél véresebb és kreatívabb bemutatásáról szól az egész.
Szerintem: 5/10
Játékok a negyedik részből:
- Késtrón: arcnak szegezett késpengéken kell átnyomni a fejet a kiszabaduláshoz.
- Mauzóleumcsapda: csapatjáték, két áldozat, egymás tarkójánál vannak a nyakukra kötött láncok kulcsai, a láncot egy szerkezet feltekeri, az egyiknek a szeme van bevarrva, a másiknak a szája.
Rigg tesztjei:
- „Hajcsavaró”: copfba kötött haj egy csavaróra van ráerősítve, ami tekeredik, így megskalpolja áldozatát.
- „Érezd, amit én érzek”: egy szexuális bűnöző csapdája, ki kell szúrnia mindkét szemét, különben a végtagjai leszakadnak.
- „Tüske”: egy házaspár van összetűzve rudakkal, csak az egyiknél vannak átszúrva életfontosságú szervek, csak egyikük menthető meg.
- „Jégtábla”: Matthews nyomozó egy jégtáblán áll, ha a jég elolvad és nem nehezedik már rá súly, a mellette megkötözött Hoffman nyomozót halálra rázza az áram.